نماینده مجلس شورای اسلامی:

تکذیب شدید معافیت مالیاتی پزشکان/ میزان رقم تعرفه پزشکی اعلام شده باید تعدیل شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۴:۵۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۰۹۳۴
تکذیب شدید معافیت مالیاتی پزشکان/ میزان رقم تعرفه پزشکی اعلام شده باید تعدیل شود
سیدجلیل میرمحمدی میبدی گفت: در شرایط کنونی کشور، افزایش 28.5 درصد تعرفه خدمات پزشکی برای اقشار محروم آسیب رسان خواهد بود و به اعتقاد من این عدد باید تعدیل شود.

به گزارش برنا؛ سیدجلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن تکذیب معافیت پزشکان از پرداخت مالیات گفت: بنده این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کنم و به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون تلفیق یاد ندارم جایی نوشته باشیم پزشکان از پرداخت مالیات معاف هستند بنابراین برای اطلاع افکار عمومی عنوان می‌کنم که پزشکان شامل افرادی که از پرداخت مالیات معاف هستند، نمی‌شوند.

او با اشاره به افزایش 28.5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال جاری افزود: افزایش تعرفه‌های پزشکی باید منطقی باشد یعنی ما باید تقویت بیمه‌های درمانی، بیمه‌های تکمیلی، ارتقای کمی و کیفی خدمات پزشکی در همه قسمت‌ها اعم از ویزیت، تشخیص، بستری و درمان و ارتقای کیفیت خدمات مراکز بهداشتی دولتی را در دستور کار قرار دهیم و به منصه اجرا برسانیم و سپس باتوجه به تورم موجود در جامعه که آن را سازمان آمار اعلام می‌کند، تعرفه پزشکی را مشخص کنیم اگر این موارد صد در صد اجرا شود کیفیت ارائه خدمات پزشکی افزایش پیدا می‌کند.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد یعنی بسیاری از افراد جامعه بیمه نباشند، سطح خدمات و گستردگی خدمات پزشکی عام الشمول نباشد، خدمات پزشکی در دسترس مردم نباشد، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی توسعه پیدا نکنند، بیمارستان‌های دولتی برای ارائه خدمت در دسترس مردم نباشند و مردم نتوانند از آن استفاده کنند قطعا افزایش تعرفه پزشکی به ضرر مردم به ویژه افراد محروم و مسنضعفین خواهد بود.

او تصریح کرد: از طرفی قابل ذکر است که بگویم اگر هزینه‌های پزشکی افزایش پیدا نکند خدایی نکرده ممکن است گرفتن پول اضافه خارج از تعرفه های مصوب دولت توسط پزشکان افزایش پیدا کند بنابراین باید هر دو جهت را سنجید یعنی به شکلی رفتار کنیم تا هم هزینه‌های پزشکی به مردم فشار نیاورد هم اینکه پزشکان را به مقایسه خود با دیگران و رشوه و... وادار نکند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در شرایط کنونی کشور و نبود مواردی که اشاره کردم، افزایش 28.5 درصد تعرفه خدمات پزشکی برای اقشار محروم آسیب رسان خواهد بود و به اعتقاد من این عدد باید تعدیل شود و کاهش پیدا کند هرچند که اگر این عدد تصویب و ابلاغ شده باشد، امکان تغییر آن وجود ندارد.

او با تاکید بر افزایش کلینیک‌های ویژه بیان کرد: همانطور که اشاره کردم کلینیک‌های ویژه دانشگاهی باید افزایش پیدا کند برای مثال ما در استان یزد با انجام این کار توانستیم روزانه 3 الی 4 هزار نفر را با قیمت 4 هزار تومان ویزیت، معالجه و درمان کنیم.

//انتهای پیام:4

نظر شما