در آستانه ماه مبارک رمضان شریعتمداری خبر داد:

کارت اعتباری خرید در اختیار مشمولان سهام عدالت و یارانه بگیران معیشتی قرار می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۶:۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۱۶۴۵
کارت اعتباری خرید در اختیار مشمولان سهام عدالت و یارانه بگیران معیشتی قرار می‌گیرد
محمد شریعتمداری با اشاره به طرح اعطای کارت اعتباری خرید به مردم گفت: در مرحله نخست، مشمولان سهام عدالت و یارانه معیشتی این کارت را دریافت می کنند.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارت های اعتباری با وثیقه‌گیری برخط سهام عدالت بدون مراجعه مردم به بانک ها انجام می شود.

او در این باره توضیح داد: بدین ترتیب کارت های اعتباری صادر می شوند که به مردم این امکان را می دهد که به مدت 5 ماه بدون پرداخت یک ریال بهره، به صورت موردی یا یک جا کالاهای مورد نیاز را از فروشگاه های زنجیره ای منتخب تهیه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که بر اساس اعلام بانک ملی ایران حدود 5 هزار واحد فروشگاهی موجود است،  گفت: این رقم در آینده به 320 هزار واحد فروشگاهی گسترش خواهد یافت .

او عنوان کرد: بدین ترتیب ابزار جدیدی برای افزایش قدرت خرید مردم از هفته آینده همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که 46 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از این امکان بهره‌مند شوند .

حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای پایانی سال گذشته است.

شریعتمداری افزود: در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار و 427 تومان در سال قبل به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و 495 تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وی افزود: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

او توضیح داد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه سال 98 تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

نظر شما