اگر زود صبحانه بخورید به این بیماری کمتر مبتلا می‌شوید

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۲۰:۴۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۲۰۲۱
اگر زود صبحانه بخورید به این بیماری کمتر مبتلا می‌شوید
زود خوردن صبحانه؛ پیش از ساعت هشت و سی‌ دقیقه صبح موجب کاهش قند خون و مقاومت به انسولین می‌شود که در نتیجه زمینه ابتلا و پیشرفت دیابت نوع 2 را کمتر می‌کند. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است و ارتباط مستقیمی با کنترل قند خون دارد. برای تنظیم بهتر قند خون توصیه می‌شود ورزش صبحگاهی پیش از صبحانه انجام شود و پس از صرف صبحانه نیز یک فنجان قهوه میل شود.

به گزارش برنا؛ براساس مطالعه جدید که در توسط محققان دانشگاه نورت‌وسترن شیکاگو انجام شد، صرف صبحانه پیش از ساعت هشت و نیم صبح موجب کاهش قند خون و مقاومت به انسولین می‌شود که در نتیجه خطر ابتلا و پیشرفت دیابت نوع 2 را کمتر می‌کند.

در این مطالعه، محققان به ساعت صرف غذا و فاصله میان وعده‌ها توجه کردند و دریافتند که این دو عامل نقش مهمی در مقاومت انسولین و پیشرفت زمینه ابتلا به دیابت نوع 2 دارد. آنها وضعیت 10575 داوطلب را در سه گروه بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که فاصله خیلی کوتاه بین وعده‌های غذا مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و در افرادی که صبحانه پیش از ساعت هشت و نیم صبح میل می‌شود، مقاومت به انسولین کمتر و قند خون پایین‌تر است.

دیابت نوع 2 که حدود 90 درصد آمار مبتلایان به این بیماری را دربرمی‌گیرد، به‌دلیل افزایش قند خون مزمن اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی مقاومت به انسولین اتفاق می‌افتد و سطح قند خون به‌خوبی کنترل نمی‌شود. نتایج مطالعه اخیر حاکی از آن است که برنامه غذایی منظم و فاصله مناسب بین وعده‌ها در تنظیم عملکرد متابولیک بدن نقش دارد و در کاهش بیماری‌های مرتبط با اختلالات متابولیکی مانند دیابت نوع 2 موثر است.

نظر شما