فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

شناسایی مالکان خودروهای پلاک مخدوش

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۸:۵۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۰۵۴۳
شناسایی مالکان خودروهای پلاک مخدوش
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: برای شناسایی مالکان خودروهای پلاک مخدوش از تیم‌های آگاهی استفاده می‌شود.

به گزارش برنا؛ سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان شامگاه دیروز (۵ اردیبهشت‌ماه) در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، با اشاره به اینکه با آغاز پیک چهارم کرونا، اقدامات نیروی انتظامی از ۱۵ فروردین بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تشدید شد، عنوان کرد: قبل از تاریخ یاد شده نیز، اقدامات نیروی انتظامی در زمینه کنترل ترددهای شبانه و تردد از شهرهای قرمز و نارنجی در حال انجام بود.

او با بیان اینکه در زنجان همکاران نیروی انتظامی در هشت نقطه ثابت به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند، ادامه داد: به طور میانگین در بحث منع تردد و کنترل صنوف ۲۵۰ نیرو به کار گرفته شده است. همچنین در حال حاضر حدود ۸۵ سامانه تصویری در سطح استان، ۲۸ دوربین در محورهای مواصلاتی و ۲۰ دستگاه دوربین البسه برای کنترل‌ ترددها فعال است.

جهانبخش با بیان اینکه کل ترددهایی که طی مدت ۲۰ روز گذشته تحت کنترل قرار گرفته، بیش از ۵۰ هزار خودرو بوده که این رقم در سال قبل حدود ۴۰ هزار دستگاه بوده است، تاکید کرد: متاسفانه شاهد افزایش ۲۵ درصدی تردد خودروها در محورهای استان در وضعیت کرونایی هستیم.

این مسئول با پرداختن به این مسئله که جمع کلی اعمال قانون‌ها در بازه ۲۰ روزه بیش از ۳۲ هزار مورد بود، بیان کرد: مبلغ کل جرایم اعمال شده برای افرادی که تخطی کرده‌اند، بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۶۱ واحد صنفی نیز مورد بازرسی قرار گرفته است که بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی تذکر گرفته و بیش از ۴۰۰۰ واحد صنفی نیز تعهد داده‌اند، گفت: ۵۷۶ واحد صنفی به علت توجه نکردن به محدودیت‌های اعمال شده، پلمب شده‌اند؛ هر چند اولویت ما پلمب نیست.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه اقدام خاص اطلاعاتی نیز در بحث کنترل‌ها در استان انجام شده که مورد استقبال مرکز هم قرار گرفته و بحث بهره‌گیری از تیم‌های آگاهی نیز برای شناسایی مالکان خودروهای پلاک مخدوش است، تصریح کرد: شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که این اقدام برای مصون ماندن از جریمه شدن توسط دوربین‌ها انجام می‌شود اما چه بسا در ورای این اقدام، یک سری اقدامات ضدامنیت نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

این‌ مسئول با تاکید بر این‌که مخدوش کردن پلاک‌ها جرم است و ما موظف به برخورد با مجرمان هستیم، افزود: از روزی که این طرح ابتکاری توسط تیم‌های تجسس آگاهی شروع شده، ۱۰۱ دستگاه خودرویی که پلاک آن‌ها مخدوش بوده، شناسایی و به پارکینگ منتقل شده است.

او با بیان اینکه در این بین از تشکیل بازار سیاه و فروش غیرمجاز اقلام بهداشتی نیز غفلت نشده است، خاطرنشان کرد: در این حوزه بیش از ۴۷ میلیارد ریال اقلام مرتبط با این موضوع کشف و ضبط شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز