رئیس انستیتو پاستور خبر داد:

امکان بازمهندسی واکسن کرونایی در برابر جهش‎‌ها/ تک دوز واکسن انستیتو پاستور برای بهبودیافتگان کفایت می‌کند

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۰۵۷۷
امکان بازمهندسی واکسن کرونایی در برابر جهش‎‌ها/ تک دوز واکسن انستیتو پاستور برای بهبودیافتگان کفایت می‌کند
فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با حضور وزیر بهداشت کلید خورد.

به گزارش برنا؛ علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در جریان این مراسم گفت: انستیتو پاستور ایران در صدمین سال تاسیس خود به سر می برد و ثابت کردیم در همه گیری طاعون و آبله و حالا کرونا خوب عمل کرده است. 

او افزود: از همان ابتدا که با ویروس ووهان در چین مواجه شدیم مطالعات بر روی آن آغاز شد. انستیتو پاستور با دانش بومی کشور را از تشکیک در خصوص این ویروس خارج کرد و سخت ترین آزمایش ها را انجام داده و از همان اول انستیتو پاستور همه نمونه های کشور را برای تشخیص دریافت می کرد. 

او عنوان کرد: رئیس انستیتو پاستور فرانسه در پیامی عنوان کرده بود درست است که جشن صد سالگی را نتوانستید برگزار کنید اما هیچ حادثه ای مانند کرونا نمی توانست اهمیت انستیتو پاستور را نشان بدهد. 

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: از تابستان سال گذشته مطالعه واکسن انجام شد و این واکسن طراحی ویژه ای دارد و متمایز از سایر واکسن ها است. واکسن انیستیتو پاستور این اجازه را می دهد با وجود چندین جهشی که همزمان رخ دهد همچنان اثر بخش باشد و این امر با باز مهندسی رخ می دهد. 

او گفت: کسانی که قبلا بیماری را گرفته اند تک دوز این واکسن برایشان کفایت می کند. 

او ادامه داد: در 20 سال گذشته انستیتو پاستور همکاری خوبی با کوبا داشته و واکسن هپاتیت حاصل همین همکاری مشترک است. صدها میلیون نفر افراد در فرای مرزهای ایران با واکسن انستیتو پاستور واکسینه شدند. 

او با اشاره به عارضه واکسن ها افزود: این واکسن نشان داده است که کمترین عارضه را داشته است. در کل کشور 24 هزار نفر وارد فاز مطالعه  ای این واکسن می شوند و امیدواریم پس از بررسی واکسن آن را وارد واکسیناسیون عمومی کنیم. 

رئیس انستیتو پاستور ادامه داد: هر کشوری که واکسن می سازد همه رشته هایش پیشرفت می کنند. واکسن فناوری است. کشوری که سه واکسن می سازد با فناوری آن سه واکسن دیگر هم می تواند بسازد. گاهی حوادثی وجود دارد که امکان خرید واکسن نداریم و نباید نگاه به بیرون مرزها داشت که اشتباهی کشنده خواهد بود. 

او در پایان عنوان کرد: کرونا با تمام مشکلاتش در امر صنعت واکسن موفقیت بسیاری را سبب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز