اگر عاشق رنگ بنفش هستید این ده گل زیبا انتخاب مناسبی برای شماست+عکس

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۲۳:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۰۹۸۷
اگر عاشق رنگ بنفش هستید این ده گل زیبا انتخاب مناسبی برای شماست+عکس
در باغچه خود گیاهان گل‌دار بنفش بکارید و از شکوفه‌های رنگارنگ آن‌ها در تمام فصول لذت ببرید.

به گزارش برنا؛ رنگ بنفش به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته می‌شود و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت در نظر گرفته می‌شود. گل این رنگ نیز می‌تواند همین حس را در انسان القا کند.

در اینجا چند گل بسیار زیبای بنفش معرفی شده است.

۱- گل شاه‌پسند 

13868438_696

این شکوفه‌های زیبا در تابستان می‌رویند. گل شاه‌پسند گروهی از گل‌های بنفش را تشکیل می‌دهد و ارتفاع آن به ۱۸ اینچ می‌رسد. خاک را مرطوب و زهکشی شده نگه دارید. شرایط خشک می‌تواند مانع گل‌دهی شود.

۲- اسطوخودوس

13868439_535

اسطوخودوس نه تنها زیبا است بلکه رایحه قدرتمند آن برای کاهش استرس مفید است. این گیاه بنفش نقره‌ای از ۱ تا ۴ فوت در آفتاب کامل رشد می‌کند و شکوفه‌های ریز و زیبای خود را به رخ می‌کشد. همچنین اسطوخودوس پشه‌ها را دفع می‌کند.

 

۳- کلماتیس

این گل در هر فضایی شکوفه می‌دهد و بعضی از آن‌ها تا ۳۰ فوت قد می‌کشند. می‌توانید آن را در یک مکان آفتابی و بدون پناهگاه بکارید و شاهد رشد آن باشید.

۴- گل استکانی

اگر می‌خواهید زمینتان را با گل بنفش بپوشانید، گل استکانی را امتحان کنید. این گل از اواخر بهار تا تابستان شکوفه‌های زیبایی دارد و در آفتاب کامل رشد می‌کند. با آبیاری منظم آن‌ها را سالم نگه دارید.

۵- زنبق کوتوله

13868442_250

این گل کوچک معطر فقط از ۲ تا ۱۲ اینچ رشد می‌کند. زنبق کوتوله گل‌های بنفش پر جنب‌وچوشی هستند که در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارند و در اواخر زمستان ظهور می‌کنند.

۶- گل بالون

این گیاه پیش از آن‌که به شکوفه‌های پنج برگ تبدیل شود، جوانه‌های توخالی‌اش مانند بادکنک‌های کوچک به نظر می‌رسند. گل بالون در آفتاب کامل یا همراه با سایه‌ای جزئی بهترین عملکرد را دارد و در خاک مرطوب و زهکشی شده زنده می‌ماند.

۷- علف گربه

این گیاه به راحتی قابل رشد است و شاخ و برگ‌های سبز خاکستری را که مرغ مگس‌خوار دوست دارد، فراهم می‌کند. شاخه‌های آن به حدود ۲ فوت می‌رسد و در آفتاب کامل به خوبی رشد می‌کند.

۸- مریم گلی

در هر فصلی روی این گیاه که نظر‌ها را جلب می‌کند، حساب کنید. گلدان‌های آن به طول ۸ تا ۳۰ اینچ مملو از گل‌های ارغوانی لوله‌ای است. مریم گلی در آفتاب رشد می‌کند، اما در سایه جزئی نیز می‌تواند پرورش داده شود.

۹- پیازگل (آلیوم)

13868446_570

اگر می‌خواهید به باغچه‌تان روشنایی اضافه کنید، شکوفه‌ای بهتر از آلیوم وجود ندارد. این گیاه چندساله برای اکثر حیاط‌ها مناسب است. رشد این گل آسان است و انواع محتلفی از آن را می‌توانید پیدا کند.

۱۰- شقایق نعمانی

13868447_703

این گل در اوایل بهار می‌روید و شکوفه دارد. شقایق نعمانی دوست‌دار آفتاب و در خشکی مقاوم است.

نظر شما