اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۹:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۱۳۹۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان/ مرگ سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ نفر

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 76 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:

واکسیناسیون پولی غیر اخلاقی و خلاف قانون اساسی است/ طرح شورا برای خرید واکسن برای کارکنان شهرداری تهران

سید ابراهیم امینی با اشاره به امکان پولی شدن بخشی از واکسیناسیون کرونا گفت: چنین موضوعی در صورتی که رنگ حقیقت پیدا کند، در کنار ابعاد ناپسند و وجهه کریهی که از کشورمان به عنوان تنها کشوری که واکسن کرونا؛ این نیاز ضروری بشر امروزین را به مردم خود فروخته است، به جهانیان مخابره می‌کند، مغایر اصول متعدد قانون اساسی کشور هست.

مجید فراهانی:

شکل گیری جدال زندگی و مرگ به بهانه شیوع کرونا شایسته این مردم نیست/ مردم نمی‌خواهند مالیات و عوارض‌شان توسط دولت و شهرداری به هدر رود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات مردم برای شهر و کشورشان گفت: مردم نمی خواهند مالیات و عوارض شان توسط دولت و شهرداری به هدر رود این حق مردم به حق می خواهند و انتظار دارند تا سرمایه های عمومی و دارایی های شهر و کشوور درست اداره شود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان مطرح کرد:

سالانه 200 هکتار از پارک ملی گلستان می سوزد/ هر 18 هزار متر مربع توسط یک محیط بان محافظت می‌شود

محمدرضا کنعانی گفت: طی 40 سال اخیر در پارک ملی گلستان میانگین سالانه 200 هکتار حریق را شاهد بودیم همچنین طی دو سال اخیر با تامین اعتبارات از محل ملی توانستیم توسعه اطفای حریق را در پارک ملی گلستان انجام دهیم.

پدر مدیریت شهری ایران:

متخصصان دو جناح باید ائتلاف کنند/ به اندازه هر 123 ناحیه باید عضو شورای شهر داشته باشیم/ قانون انتخابات شوراها باید تغییر کند

محمد حقانی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر گفت: متاسفانه در این دوره افراد بدون تخصص و عدم آگاهی از مسائل شهری نامزد شدند. باید متخصصان امور شهری هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بایکدیگر به ائتلاف برسند تا افرادی وارد شوراها شوند که اشراف کامل بر مدیریت شهری داشته باشند.

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا؛ تزریق به افراد بالای 80 سال/ حضور در محل اقامت سالمندان برای واکسیناسیون در صورت لزوم

سعید نمکی، همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا گفت: برخی از افراد سالخورده قابلیت حضور در مراکز را ندارند و حتما باید به محل حضور آن ها مراجعه کرد. فرهنگ غنی در احترام پیشکسوتان داریم و نباید بگذاریم پیرمرد و پیرزنی تنها درون خانه حسرت بخورد و باید بتواند واکسینه شود.

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا؛ تزریق به افراد بالای 80 سال/ حضور در محل اقامت سالمندان برای واکسیناسیون در صورت لزوم

سعید نمکی، همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی برعلیه بیماری کرونا گفت: برخی از افراد سالخورده قابلیت حضور در مراکز را ندارند و حتما باید به محل حضور آن ها مراجعه کرد. فرهنگ غنی در احترام پیشکسوتان داریم و نباید بگذاریم پیرمرد و پیرزنی تنها درون خانه حسرت بخورد و باید بتواند واکسینه شود.

فوت ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ در کشور/ شناسایی ۲۰۹۶۳ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

از دیروز تا امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا مطرح کرد:

سازمان غذا و دارو گزارشات واکسن داخلی را به سازمان بهداشت جهانی منتقل می‌کند/ نتیجه گیری در مورد عارضه واکسن دو هفته بعد از تزریق / واکسن کووبرکت تا این لحظه عارضه ای نداشته است

مینو محرز با اشاره به برخی تشکیک ها در خصوص واکسن داخلی گفت: گزارشات مراحل ساخت این دارو به سازمان غذا و دارو ارسال شده و این سازمان هم به شکل خودکار اطلاعات در به سیستم سازمان بهداشت جهانی منتقل می‌کند.

برنا ترویج افشاگری‌های بدون مدرک را بررسی می‌کند؛

«me too»؛ جنبشی که در حال لوث شدن است/ صدای خاموش شده را رها کنید اما بدون غرض ورزی

این روزها بار دیگر با افشای تجاوزهای جنسی زنان ایرانی جنبش «می تو» سر و صدا زیادی به پا کرده و دوباره زنان در توییتر و اینستاگرام صدای خود را بلند کرده‌اند تا بگویند «بله، به من هم تجاوز شده است» اما آیا هدف این جنبش این است که هرکسی حتی بدون داشتن مدرک و از روی غرض شخصی آبروی کسی را ببرد؟

وزیر بهداشت خبر داد:

مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در ایران/ شناسایی سه مبتلا در استان‌های جنوبی

سعید نمکی گفت: همه تبعه هندی و پاکستانی را در خصوص ویروس جهش یافته بررسی کردیم. شب گذشته در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در مجموعه ای را ملاحظه کردیم.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است/ سامانه بارشی وارد کشور می شود

امروز سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و موجب رگبار باران و رعد و برق در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه و ... می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد:

ناوگان اتوبوس‌‌های برقی در مسیر تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقبال از همکاری بخش خصوصی در تأمین ناوگان مورد نیاز گفت: شرکت واحد برای ورود بخش خصوصی در تأمین بخشی از نیاز ناوگان به اتوبوس‌های جدید آمادگی دارد.

انجام بیش از ۱۰ هزار تست پی سی آر در مرزهای کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۲۰۴ هزار و ۹۱۱ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعبلام اینکه نتایج نهایی آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود و گفت: بیش از ۱۲ هزار داوطلب در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد:

سقوط زن جوان در چاه 40 سانتی متری+ عکس

جلال ملکی از وقوع حادثه سقوط در چاه واقع در خیابان ری خبر داد و گفت: خوشبختانه فرد مصدوم با کمترین صدمه نجات یافت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی:

روانشناسان و مشاوران در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند/ باید پروتکل سلامت روان ضمیمه پروتکل های بهداشتی ابلاغ شود/ درخواست غربالگری ملی درحوزه سلامت روان داریم

محمد حاتمی گفت: پیشنهاد ما به ستاد ملی این بود که غربالگری ملی در حوزه سلامت روان انجام شود و این کار توسط کمیته امداد، سازمان بهزیستی، وزارتخانه ها و... انجام شود و ما هم به عنوان سازمان بر انجام این برنامه ملی نظارت کنیم تا برای کردم شناسنامه سلامت روان صادر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز