بهترین نوع پنیر را بشناسید+ دلایل

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۲:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۱۴۳۹
بهترین نوع پنیر را بشناسید+ دلایل
پنیر یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیاست که جذابیت‌های گوناگونی دارد؛ از بافت خامه‌ای آن گرفته تا رنگ‌های جذاب و بوهای دلپذیر. پنیرهای سالم می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی استاندارد باشند اما بعضی از آنها حاوی مقادیر بالایی از چربی‌های اشباع هستند و مواد مغذی مطلوبی را هم به بدن نمی‌رساند و در نتیجه مصرف آنها می‌تواند مشکلاتی را به همراه بیاورد.

به گزارش برنا؛ در ادامه این مطلب، قصد داریم که شما را با بهترین انواع پنیرها آشنا کنیم. این پنیرها عبارتند از:

پنیرهای پروبیوتیکی

بیشتر پنیرها باید فرآیند تخمیر را پشت سر بگذارند اما همه آنها حاوی ترکیبات پروبیوتیک نیستند. پروبیوتیک‌ها همان موجودات ریز و مفیدی هستند که درون روده ما زندگی می‌کنند. این باکتری‌های مفید برای سلامت روده‌ها حیاتی به‌شمار می‌روند و باید از طریق منابع غذایی گوناگون دریافت شوند. دریافت مقادیر مناسبی از پروبیوتیک‌ها به‌طور منظم می‌تواند به بدن در مقابله با باکتری‌های آسیب‌زا کمک کند. پنیرهای سرشار از پروبیوتیک عبارتند از گودا، چدار، کوتاژ و فتا.

1. پنیر گودا

گودا پنیر معتدلی است که ریشه‌اش به فرهنگ هلند برمی‌گردد و انواع مختلفی از پروبیوتیک‌ها را به بدن می‌رساند. یکی از پروبیوتیک‌های نهفته در پنیر گودا «لاکتوباسیلوس رامنوسوس HN001» نام دارد که برای پیشگیری از ابتلا به افسردگی پس از زایمان و اختلال اضطرابی مفید است.

2. چدار

هر وعده مصرفی از پنیر چدار، علاوه بر داشتن پروبیوتیک‌های مهم، 20 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را فراهم می‌کند. پنیر چدار در کشورهایی مانند آمریکا بسیار محبوب است. هرچقدر که بافت پنیر چدار ملایم‌تر و لطیف‌تر باشد، راحت‌تر هم ذوب می‌شود.

3. کوتاژ

پنیر کوتاژ که از بهترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن در رژیم‌های غذایی است، نه‌تنها ویتامین‌های مهمی مانند B12 را به بدن می‌رساند بلکه حجم بسیار زیادی از پروبیوتیک‌ها را هم وارد بدن می‌کند. درحالی که خیلی‌ها از طعم این پنیر خوششان نمی‌آید، اما نمی‌توان فواید قابل توجه آن را انکار کرد.

4. فتا

پنیر فتا به سرزمین یونان تعلق دارد و از شیر گوسفند و بز به‌وجود می‌آید. این پنیر که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را در سراسر جهان به‌دست آورده، حاوی ترکیبات پروبیوتیک ویژه‌ای است که خاصیت ضدالتهابی دارند. با توجه به این‌که پنیر فتا از شیر گوسفند و بز ساخته می‌شود، مقادیر بالاتری از مواد مغذی مهم مانند فسفر در این پنیر وجود دارد.

پنیرهای پرپروتئین و چرب

بیشتر پنیرها سرشار از پروتئین هستند و هر 28 گرم از آنها تقریبا 11 گرم پروتئین به بدن می‌رساند. البته پنیر خامه‌ای از این نظر استثناست چون هر 28 گرم از آن حدودا 2 گرم پروتئین دارد. با این‌حال، بسیاری از پنیرها سرشار از چربی‌ها هستند؛ یعنی حدود 10 گرم چربی در هر 28 گرم پنیر که 5 تا 6 گرم از این مقدار را هم چربی‌های اشباع می‌سازند. بعضی از پنیرها هم پروتئین بیشتری نسبت به چربی دارند و در نتیجه گزینه‌های سالم‌تری به‌شمار می‌روند؛ خصوصا برای کسانی که دنبال خوراکی‌های حاوی درشت‌مغذی‌ها می‌گردند.

1. پارمزان

هر 28 گرم از پنیر پارمزان حدود 8 گرم پروتئین و 7 گرم چربی دارد. این پنیر از مهم‌ترین ترکیبات خوراکی در غذاهای ایتالیایی است و خصوصا همراه با پاستا مصرف می‌شود.

2. رومانو

پنیر رومانو به پارمزان شباهت دارد، اما طعم آن غلیظ‌تر و البته شورتر است. درحالی که پارمزان از شیر گاو ساخته می‌شود، پنیر رومانو را از شیر گوسفند می‌گیرند. مقدار پروتئین موجود در پنیر رومانو کمی از پارمزان بیشتر است.

3. موزارلا کم‌چرب

پنیر موزارلا دارای انواع گوناگونی است، مانند نوع پُرچرب و نوع بدون چربی. انواع مرطوب و کم‌رطوبت را هم باید به این فهرست اضافه کرد. موزارلا رنده‌ شده که به‌صورت بسته‌بندی به فروش می‌رسد، از نوع کم‌رطوبت است. میزان پروتئین در هر 28 گرم از پنیر موزارلا به 7 گرم و میزان چربی آن هم به 4.5 گرم می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز