افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه ۱۵ خرداد دانشکده علوم پزشکی نیشابور

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۷:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۲۶
افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه ۱۵ خرداد دانشکده علوم پزشکی نیشابور
معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی دخترانه ۱۵ خرداد دانشکده علوم پزشکی نیشابور را افتتاح کرد.

به گزارش برنا؛ سیماسادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و همچنین مهندس بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان به استان خراسان رضوی، روز گذشته (سه‌شنبه) ‌، خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد دانشکده علوم پزشکی با حضور ایشان افتتاح شد.

این خوابگاه دانشجویی در ۱۲ تیر ۹۶ با حضور آیت‌الله صانعی کلنگ‌زنی شد و هزینه احداث آن توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شده است اما هزینه تجهیزات این خوابگاه دانشجویی با وزارت بهداشت بوده است.

پروژه خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد دانشکده علوم پزشکی نیشابور با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۲۸۸ دانشجو، در دو طبقه با امکانات و بخش‌های مختلف از جمله سالن غذا‌خوری، حیاط مرکزی به صورت باغ، اتاق‌های مخصوص با دسترسی مجزا به حیاط مرکزی، سالن ورزشی، اتاق رایانه، نمازخانه، سالن تلویزیون، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و حمام مطابق با استانداردهای خوابگاهی وزارت بهداشت با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

 لاری در جریان افتتاح این خوابگاه دانشجویی در جمع حاضران گفت: ۵ پروژه خوابگاهی از جمله در دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت حیدریه، نیشابور و بوشهر توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت است. خوشحالم که پروژه خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور با یک معماری و طراحی بسیار زیبا امروز افتتاح شد.

او با بیان اینکه این خوابگاه از منحصر به فردترین خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شمار می‌رود، گفت: این خوابگاه دانشجویی دارای بیشترین استانداردهای لازم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین لحظات زندگی یک دانشجو به دوران خوابگاهی و دوران دانشجویی وی باز می‌گردد و بدون شک در طول دوران تحصیل در فضای آموزشی این خاطرات برای دانشجو برای همیشه در خاطرتش باقی می‌ماند.

لاری با تاکید بر لزوم خوابگاه‌سازی و اهمیت ساخت خوابگاه‌های استاندارد بخصوص برای دانشجویان دختر بیان داشت: این گونه فضاها و اماکن دانشجویی همچون کوریکولوم پنهانی است که می‌تواند برای همیشه در اذهان دانشجویان، خاطرات بسیار زیبایی را به جا بگذارد.

او با بیان اینکه این اتفاق به برکت وجود امام (ره) و اهداف بلندی که ایشان داشتند، شکل گرفته است، از تلاش‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکر و اظهار کرد: این بنیاد در این مسیر و در تکمیل و ساخت طرح‌های عمرانی همواره پیشقدم بوده است. دغدغه اسکان دانشجویان دختر یکی از این موضوعات است که خوشبختانه این بنیاد، ریزبینانه به این موضوع توجه و نگاه ویژه کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت:‌ اینکه ارگان‌ها و نهادهای غیردانشگاهی در زمان خود بتوانند، مشکلات را احصاء کرده و در راستای رفع آن تلاش کنند، به عقیده من یکی از دلایل موفقیت دانشکده علوم پزشکی نیشابور به شمار می‌رود که خوشبختانه با اتحاد و همدلی خوبی که میان مسئولان این دانشکده وجود دارد و همچنین تعامل با امام جمعه، فرماندار و نمایندگان دغدغه مند این استان، امروز شاهد افتتاح این طرح عمرانی هستیم.

لاری با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، باعث متوقف شدن طرح‌ها و پروژه‌های خوابگاهی و سلف سرویس دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی نشد، گفت: نه تنها این محدودیت‌ها، تهدید نبود بلکه یک فرصت به شمار می‌رفت و خوشبختانه ما در شرایط سخت این بیماری، توانستیم در خیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خوابگاهی باشیم.

پروژه مسجد و مجموعه فرهنگی پیامبر اعظم(ص) دانشکده علوم پزشکی نیشابور افتتاح شد.

همچنین در قالب این سفر، پروژه مسجد و مجموعه فرهنگی پیامبر اعظم (ص) دانشکده علوم پزشکی نیشابور با حضور دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت افتتاح شد.

این پروژه با زیربنای ۱۰۰ متر مربع از سال ۹۱ از محل اعتبارات وزارت بهداشت کلنگ‌زنی شد و در سال جاری با تزریق منابع داخلی دانشکده، پروژه به اتمام رسید و تجهیز آن محقق شد.

پروژه مجموعه فرهنگی و نهادهای دانشجویی دانشکده علوم پزشکی نیشابور شامل اماکن و فضاهای مناسب برای فعالیت نهادهای دانشجویی از جمله کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و... است و مشتمل بر ۸ واحد اداری و اتاق کارشناس و سالن جلسات می‌باشد.

نظر شما