شمارش معکوس برای بهره برداری از ۲ ایستگاه جدید مترو

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۲۹۲۷
شمارش معکوس برای بهره برداری از ۲ ایستگاه جدید مترو
ظرف هفته های باقی مانده از اردیبهشت ماه امسال ،‌ دو ایستگاه دیگر در خطوط 3 و 6 شبکه مترو تهران به افتتاح خواهند رسید ؛ ایستگاه اقدسیه در خط 3 و ایستگاه مرزداران در خط 6 .

به گزارش برنا؛ علی امام مدیرعامل شرکت مترو در جریان آخرین بازدید خود از روند تکمیل ایستگاه اقدسیه ،‌ ضمن اشاره به مطلب فوق گفت : به دنبال نصب آسانسورها در ایستگاه  اقدسیه و انجام برخی کارهای تأسیساتی ،‌ این ایستگاه که در واقع بیست و پنجمین و آخرین ایستگاه دردست ساخت خط 3 تلقی می شود ،‌ تا پایان اردیبهشت ماه در اختیار مردم قرار می گیرد . البته قرار ما با شهروندان این محدوده ،‌ 

بهره برداری از ایستگاه تا پایان سال 1399 بود اما به دلیل تأخیر در دریافت پول اوراق مشارکت سال 1398 که هنوز هم مبلغی در حدود 200 میلیارد تومان آن باقی مانده است ،‌ تحقق وعده مان به اردیبهشت ماه امسال موکول شد و  علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته ، از این بابت از مردم عذر خواهی می کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به روند تکمیل ایستگاههای باقی مانده از خط 6 نیز اشاره کردو افزود :  در این خط دو ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش به لحاظ آماده سازی و نصب تجهیزات ، مراحل پایانی خود را طی می کنند اما ایستگاه مرزداران کمی زودتر و تا پیش از پایان اردیبهشت ماه شرایط بهره برداری پیدا خواهد کرد . ایستگاه شهرک آزمایش هم در نوبت افتتاحیه های خرداد ماه قرار دارد.

در واقع با بهره برداری از ایستگاههای مرزداران و شهرک آزمایش ، ‌بخش میانی خط 6 به طول 7300 متر کامل شده و تمام ایستگاههای آن در اختیار مردم صبور پایتخت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در حال حاضر 137 ایستگاه در خطوط هفتگانه شبکه مترو پایتخت فعال هستند که 26 ایستگاه از آنها در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره برداری رسیده است . پیش بینی متولیان امر ، ‌افتتاح حداقل 6 ایستگاه دیگر ظرف 4ماه آینده در خطوط 3 ، 6 و 7 می باشد که درصورت تحقق این وعده ، شمار ایستگاههای تکمیل شده در 4 سال اخیر به 32 ایستگاه (میانگین 8 ایستگاه در هر سال)‌می رسد.

نظر شما