در دهه گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت:

مردم محور اصلی حل مشکلات و بحران‌ها

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۳:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲۱
مردم محور اصلی حل مشکلات و بحران‌ها
سردار زهرایی تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می داند و در این موضوع هم مشارکت مردمی، هم در بخش احداث و حمایت، جزء سیاست های بسیج سازندگی می داند.

به گزارش برنا؛ سردار زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور با حضور در شهرستان زلزله زده سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد گفت: یکی از ماموریت های جهادگران سازمان بسیج سازندگی حضور در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی می باشد.

او اظهار کرد: با تجربه ای که در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر استان های شمالی، لرستان و خوزستان بدست آمده بود، سازمان بسیج سازندگی به همراه سایر ارگان ها و دستگاه های مسئول در مسئله شهرستان سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد نیز از همان ساعات اولیه حضور پیدا کرد.

زهرایی اشاره کرد: مدل حضور حضور سپاه و بسیج در حوادث غیرمترقبه به صورت قرارگاهی و به نسبت سطح آسیب ومساله می­باشد که در سی­سخت نیز قرارگاهی با 9 محور تشکیل شد.

او تصریح کرد: جهادگران بسیج سازندگی در حوادث غیر مترقبه در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور می یابند و نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند.

سردار زهرایی با وجود حضور گروه های جهادی در مناطق زلزله زده عنوان کرد: در زلزله سی سخت نیز گروه های جهادی، سپاه و بسیج از دقائق اولیه در منطقه حضور پیدا نموده اند و نسبت به ارائه انواع خدمات اقدام لازم را انجام داده اند.

او افزود: به جهت اینکه سطح آسیب و زلزله در سطح شهرستانی بوده است، قرارگاه استانی تشکیل و در سایر استان ها به حمایت و مشارکت در امر امداد رسانی پرداخته شده است.

زهرایی اظهار کرد: 132 گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگان های سپاه و بسیج از ابتدای زلزله سی سخت در مرحله امداد رسانی نسبت به تخلیه اثاثیه 950 منزل مسکونی آسیب دیده، آواربرداری 150 واحد مسکونی و نصب 300 کانکس اسکان موقت اقدام کرده اند.

زهرایی اشاره کرد: پخت و توزیع 60 هزار پرس غذای گرم، توزیع 15 هزار بسته معیشتی، توزیع یک هزار دست لباس و کفش و استقرار تیم های مختلف پزشکی، درمانی و روانپزشکی نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در مرحله امداد و نجات زلزله سی سخت بود.

او افزود: در ادامه و مرحله دوم اسکان دائم که متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد؛ بسیج سازندگی نیز بنا به ضرورت و با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رضایت و درخواست افراد و با بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی، خیرین و همچنین مشارکت مردم نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می نماید.

او اشاره کرد: در زلزله سی­ سخت تعداد 230 واحد مسکونی توسط بسیج و سپاه تعهد شده است که از این تعداد تا کنون 91 واحد عقد قرارداد و 61 واحد شروع به ساخت شده و مابقی نیز در مراحل شروع به کار می­باشد که امید است با برنامه ریزی صورت گرفته پیش از فصل سرما به پایان برسند.

سردار زهرایی تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می داند و در این موضوع هم مشارکت مردمی، هم در بخش احداث و حمایت، جزء سیاست های بسیج سازندگی می داند.

او اظهار کرد: همچنین احداث 140 سرویس بهداشتی صحرایی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به زلزله زدگان سی­ سخت بوده است؛ و در طول این مدت با توجه به شرایط منطقه، جهادگران بسیج سازندگی نسبت به مرمت و بازسازی کانال­ های کشاورزی، لوله ها­، مسیرهای آبرسانی، سم پاشی باغات نیز پرداخته اند.

نظر شما