محسن هاشمی در نشست با نمایندگان بخش های کارگری شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کارگر :

باید به معیشت و امنیت شغلی کارگران توجه کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۴:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴۸
باید به معیشت و امنیت شغلی کارگران توجه کرد
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در توجه به مسئله کارگران نه تنها بحث حقوق و دستمزد بلکه مسئله معیشت، امنیت شغلی و ارتقا شغلی و آموزش آنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش برنا؛ نشست صمیمی محسن هاشمی ریاست شورا و افشین حبیب زاده رییس فراکسیون کارگری شورا با جمعی از نمایندگان بخش های کارگری شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کارگر در شورای شهر تهران برگزار شد. این نشست به همت فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد‌.

در ابتدای این نشست افشین حبیب زاده گفت: متاسفانه اکثر مجموعه های شهرداری تهران فاقد تشکل های کارگری هستند البته استثناتی هم مانند شرکت واحد اتوبوسرانی وجود دارد لذا به همین دلیل نتوانستیم از کسانی که نماینده قانونی کارگران باشند دعوت کنیم.

او ادامه داد: نمایندگان حاضر افرادی هستند که در طول این چند سال موضوعات کارگری را بر حسب علایق خود پیگیری می کردند و لذا تصمیم گرفتیم در خصوص موضوعات روز و حداقل کاری که می توان برای این قشر مظلوم انجام داد از این عزیزان دعوت کنیم و ضمن تقدیر از این عزیزان، سخنانشان را بشنویم.

در ادامه جلسه نمایندگان بخش های کارگری به طرح معضلات ، خواسته ها و مشکلاتشان پرداختند که عمده این موضوعات به بحث امنیت شغلی، عدم رعایت حقوق کارگران، تبدیل وضعیت و .. اختصاص داشت.

در ادامه این نشست محسن هاشمی ضمن تشکر از فراکسیون کارگری شورا در برپایی این جلسه گفت: در شهرداری تهران پرسنل به صورت رسمی ، قردادی خدمات اداری شهر و هادیان شهر خدمت می کنند که از 59 هزار پرسنل شهرداری کمتر از هزار نفر کارگری می باشند که البته 5 هزار نفری که قرارداد هادیان شهر دارند نیز خود را در زمره کارگران محسوب می کنند.

او افزود: در بخش پیمانکاری نیز کارگران با این شرکت ها قرار دارند و سال به سال این قرارداد ها تمیدید می شود اما در پایان هر سال تمام حقوق و مزایا و عیدی و سنوات را دریافت می کنند.

هاشمی در ادامه سخنان خود و خطاب به نمایندگان بخش های مختلف کارگری شهرداری تهران گفت: خواسته ها و مطالبات کارگران باید به صورت قانونی در معاونت منابع انسانی شهردای تهران مطرح و با همه به یک نوع برخورد شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در توجه به مسئله کارگران نه تنها بحث حقوق و دستمزد بلکه مسئله معیشت، امنیت شغلی و ارتقا شغلی و آموزش آنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این نشست لوح تقدیری به مناسبت روز جهانی کارگر به نمایندگان بخش های کارگری شهرداری تهران اهدا و از آنان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز