خواص شگفت‌انگیز قهوه که حتما تاکنون نمی‌دانستید

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۹:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۳۸۹۲
خواص شگفت‌انگیز قهوه که حتما تاکنون نمی‌دانستید
یک مطالعه جدید و مهیج فعالیت مغز را کنترل کرده است تا کشف کند که قهوه از طریق چه روشهایی بر اتصال مغز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش برنا؛ گروهی از پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه مینهو پرتغال، هدایت این مطالعه را بر عهده داشتند، این تیم تحقیقاتی از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی یا fMRI برای کنترل جریان خون مغز و فعال شدن نورون در بین گروهی از افراد علاقمند به نوشیدن قهوه در مقایسه با گروهی از افرادی که علاقه‌ای به نوشیدن قهوه ندارند در سه حالت استراحت، انجام یک فعالیت و فقط بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه استفاده کردند.

این اولین بار است که تاثیری که نوشیدن مرتب قهوه بر روی شبکه مغزی ما می‌گذارد [با] این سطح از جزئیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در پایان این بررسی، تیم تحقیقاتی کشف کردند که در واقع بین نوشیدن قهوه و “الگوی ارتباط موثرتر و مفیدتر با توجه به کنترل و هوشیاری حرکتی” ارتباط وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر بعد از نوشیدن قهوه صبحگاهی احساس هوشیاری و احساس “همراهی” کنید، این مطالعه تأیید کرده است که این نوشیدنی بر مغز شما تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، محققان همچنین دریافتند فعالیت پویایی در چندین منطقه از مغز وجود دارد که نشان می‌دهد قهوه می‌تواند توانایی یادگیری و تمرکز و همچنین پردازش و ذخیره خاطرات را افزایش دهد.

با این وجود، پیوند دیگری که محققان دریافتند – که شاید چندان تعجب آور هم نباشد – همان چیزی است که مطالعات گذشته نیز نشان داده است: برخی از مغزهای شرکت کنندگان در مطالعه پس از نوشیدن قهوه، استرس بیشتری نشان دادند.

نظر شما