در نامه وزیر بهداشت به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان شد؛

تشریح الزامات واکسیناسیون عمومی کرونا در گروه‌های بالای ۸۰ سال

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۰:۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۴۳۱۲
تشریح الزامات واکسیناسیون عمومی کرونا در گروه‌های بالای ۸۰ سال
سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق درمورد جزییات واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در گروه های بالای ۸۰ سال، تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ متن این نامه به شرح زیر است؛

رییس/ سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی...

بنا به گزارشات واصله تعدادی از سالمندان عزیز بالای ۸۰ سال در سراسر کشور بخصوص شهرهای بزرگ به دلیل عدم ثبت اطلاعاتشان در سامانه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق مراکز جهت تزریق واکسن کووید ۱۹ دعوت نشده اند؛ با عنایت به اینکه قرار بود به محض شروع به کار سامانه جامع جدید، ثبت نام اینگونه عزیزان انجام و با تعیین وقت قبلی دعوت شوند، ولی افراد یاد شده بدون اطلاع قبلی به مراکز مراجعه می نمایند، لذا در این رابطه ضروری است موارد زیر رعایت شود:

۱-در سطح شبکه های شهرستان ها اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد که به محض اعلام مشخصات سامانه جدید، این افراد ثبت نام نموده و سپس جهت تزریق واکسن دعوت شوند.

۲-به افراد بالای ۸۰ سال که مطلع نبوده اند و بدون هماهنگی مراجعه می نمایند، واکسن تزریق شده و در سامانه ثبت شود تا این عزیزان دچار زحمت مضاعف نشوند.

۳-انجام واکسیناسیون در کلیه روزهای هفته به ویژه ایام تعطیل ‌‌و پنجشنبه ها بدون وقفه ‌و به صورت ۲ شیفت کماکان ادامه یابد.

دکتر سعید نمکی

نظر شما