محمد رضا شانه ساز:

تا سال آینده ظرفیت تولید ماهانه واکسن کرونا به یک میلیون و ۱۹۷دوز می‌رسد/ ۸۸ درصد دارو ها تولید داخل است

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۹:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۷۴۶۹
تا سال آینده ظرفیت تولید ماهانه واکسن کرونا به یک میلیون و ۱۹۷دوز می‌رسد/  ۸۸ درصد دارو ها تولید داخل است
رییس سازمان غذا و دارو گفت: با همکاری تمام شرکت‌های تولید واکسن کرونا تا فروردین ماه سال آینده توانایی تولید 197 میلیون دوز واکسن را خواهیم داشت که این یک معجزه است.

به گزارش برنا؛ در محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو مراسم رونمایی از تولید انبوه اولین محصول واکسن ایرانی کوو ایران برکت با تبریک عید سعید فطر  و تشکر از دکتر مخبر گفت: بنده حامل پیام تشکر وزیر بهداشت هستم .

او افزود: ما در سخت ترین شرایط و تهدیدهای بسیار وارد عمل شدیم و از سال 97 تا 99در حوزه تجهیزات پزشکی رشد 92 درصدی بازار داخلی را داشتیم و 29 درصد ارزبری در زمینه دارو و تجهیزات کاهش یافته است.

شانه ساز افزود: 88 درصد دارو ها تولید داخل بوده و مابقی وارداتی است. امروزه تولیدات داخلی و ارزش سهام بورسی آنها ارتقا یافته است.

شانه ساز ادامه داد: بیش از صد سال سابقه واکسن سازی داشتیم کرونا فرصتی بود برای ما  و توانستیم صنعت دارو سازی را ارتقا دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو گفت:با همکاری تمام شرکت‌های تولید واکسن کرونا تا فروردین ماه سال آینده توانایی تولید 197 میلیون دوز واکسن را خواهیم داشت که این یک معجزه است. .

به گفته او حساسیت در تولید واکسن فراوان است و 16پلتفرم در کشور در حال فعالیت است و در کشور در حوزه تولید‌واکسن یونیک هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز