مشاهده چهار قلاده یوز ایرانی در نایبندان طبس

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۲:۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۷۶۰۲
مشاهده چهار قلاده یوز ایرانی در نایبندان طبس
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: چهار قلاده یوز ایرانی در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس مشاهده شده و همه این مشاهدات به صورت مستقیم و نه با دوربین بوده است.

به گزارش برنا؛ مرتضی تقی‌زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: طی سه ماه گذشته چهار قلاده یوز ایرانی در این پناهگاه حیات وحش مشاهده شده است و پیگیر نصب سه دوربین علاوه بر دوربین‌های موجود منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان هستیم.

او افزود: متاسفانه برخی شکارچیان غیرمجاز علاوه بر اینکه به جان حیات وحش آسیب می‌رسانند، گاهی دوربین‌های منطقه را نیز تخریب می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: یکی دیگر از تصمیمات ما به‌روزرسانی ۱۱ تابلوی هشدار دهنده به رانندگان در راستای مراقبت از حیات وحش در طول مسیر در دو محور طبس به یزد و دیهوک به راور است که اعتبار آن نیز مدنظر قرار گرفته است.

او با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب مردم طبس مراقبت از زیست پرندگان آبزی و کنارآبزی در این شهرستان است افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی شامل باکلان و پلیکان که آسیب دیده بودند توسط مردم به محیط زیست تحویل داده شد و بعد از تیمارداری در ایستگاه‌های آبی شهرستان چون سد دره بید رهاسازی شدند

نظر شما