استفاده از فناوری دزدیده شده از بیگانگان در عینک دید در شب+ عکس

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۲۲:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱۵
استفاده از فناوری دزدیده شده از بیگانگان در عینک دید در شب+ عکس
ارتش ایالات متحده آمریکا اخیراً از عینک‌های انفرادی دید در شبی رونمایی کرده است که برخلاف نمونه‌های قبلی این محصول که تصاویر را با رنگ سبز فسفری نشان می‌دادند، می‌توانند علاوه بر ارائه تصاویر واقعی تر، به طور خودکار با اسلحه کاربر نیز ارتباط برقرار کرده تا عملکرد هدف گیری را ارتقا دهد.

به گزارش برنا؛ ارتش ایالات متحده آمریکا، اخیراً از عینک‌های دید در شب جدیدی با نام ENVG-B در پایگاه مشترک لوئیس – مک کورد رونمایی کرده است که از فناوری بسیار مدرن تری نسبت به نمونه‌های قبلی این محصول برخوردارند. این عینک‌های جدید می‌توانند تصاویر را با رنگ‌های واقعی‌تر و برخلاف رنگ سبز نمونه‌های قدیمی ارائه دهند و با ایجاد لبه در تصاویر، به کاربر در تشخیص محیط اطراف خود، کمک شایانی کند.

 وقتی به عینک دید در شب فکر می‌کنید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که با دستگاهی مواجه هستید که زمینه‌ای سیاه را با دریایی از رنگ سبز فسفری در برابر چشمان شما قرار می‌دهد تا بتوانید اجسام و افراد را در شب تشخیص دهید. این تصور تا حدودی درست است، اما در همینجا باید بگوییم که این فناوری قدیمی است و اکنون تیپ لنسر ارتش ایالات متحده در پایگاه مشترک لوئیس – مک کورد، مجهز به عینک‌های دید در شب جدیدی شده است که می‌توان آن را مدرن‌ترین عینک دید در شب جهان نامید.

این عینک‌های جدید که به آن‌ها «عینک دید شبانه پیشرفته» یا به اختصار ENVG-B گفته می‌شود، به منظور بهبود بسیار زیاد توانایی بصری یک سرباز در تاریکی طراحی شده اند تا علاوه بر دیدن وضعیت اطراف تحت هر شرایط نوری، او را قادر سازد با دقت آنچه را که می‌بینند، تشخیص دهد. در واقع این بزرگترین مشکل عینک‌های دید در شب سنتی بود؛ عینک‌های قدیمی با تبدیل فوتون‌های جمع شده در تنظیمات کم نور به الکترون‌هایی که هنگام عبور از یک لوله خلا uum تقویت می‌شدند، در نهایت صفحه‌ای با پوشش سبز فسفری روشن می‌کردند که فرد را قادر می‌ساخت تا افراد و تاحدودی اجسام را در تاریکی کامل تشخیص دهد.

رنگ سبز سنتی فناوری دید در شب به این دلیل انتخاب شده بود که ساده‌ترین رنگ قابل تشخیص برای چشم، در دوره‌های طولانی مدت تاریکی بود. اما تصاویر به صورت رنگ سبز روشن می‌شدند، فاقد کنتراست بوده و غالباً بسیار پر نور بوده و این باعث می‌شد کاربر نتواند آنچه را می‌بیند، واقعاً تشخیص دهد. امر برای برای سربازان در حال نبرد، مسئله کوچکی نبود چرا که می‌توانست منجر به اشتباهات غیر قابل جبرانی شود همانطور که در جنگ دوم خلیج فارس یک هلیکوپر آپاچی ارتش آمریکا به اشتباه یک دستگاه نفر بر خودی را با چهار خدمه در شب هنگام هدف قرار داد، به این دلیل که خلبان این هلیکوپتر با دوربین دید در شب سنتی خود، این نفر بر را متعلق به ارتش عراق تشخیص داده بود.

عینک‌های دید در شب جدید ENVG-B، لوله‌های فسفری سبز را به لوله‌های سفید ارتقا می‌دهند که کنتراست بهتر و تصاویر روشن‌تر ایجاد می‌کنند. فناوری موجود با پیشرفت‌هایی همراه است که شامل یک تصویربرداری حرارتی است که می‌تواند در شرایط دشواری مانند گرد و غبار، دود و حتی در شرایط صفر نوری زیر زمین نیز کار کند. به گزارش فرارو، همچنین قابلیت‌های واقعیت افزوده مانند تشخیص لبه در زمان واقعیف برای افزایش قدرت تشخیص سربازان دیگر نیز در این عینک‌ها وجود دارد. این عینک‌ها حتی می‌توانند به صورت بی سیم با یک دامنه الکترونیکی با یک سلاح ارتباط برقرار کنند و به سرباز اجازه دهند از راه دور هدف را ببیند و بدون اینکه خود را در معرض تهدید قرار دهد، به طرف آن شلیک کنند.

مسئله دیگر در مورد فناوری دید در شب سنتی که با عینک‌های جدید ENVG-B مرتفع شده، عدم دید استریو است. مغز انسان در ارزیابی آنچه می‌بیند و ردیابی اهداف با درک عمق کامل بسیار بهتر عمل می‌کند. عینک‌های ENVG-B دارای «سیستم دو چشمی دو لوله ای» هستند که به سربازان اجازه می‌دهد شب هنگام به صورت سه بعدی ببینند. در عین حال هریک از لنز‌های این عینک امکان تغیر جهت و بالا رفتن به صورت مستقل را دارد، بنابراین می‌توان از قابلیت دید در شب برای ارتقای سطح دید سرباز با یک چشم و چشم دیگر غیر مسلح، به طور همزمان استفاده کرد.

عینک‌های ENVG-B با وزن حدود دو ۹۰۰ گرم، به اندازه دوربین دوچشمی سبک نیستند، زیرا هنوز به باتری وابسته هستند تا با شارژ کامل، حدود هشت ساعت کار کنند، اما نسبت به نسخه‌های قدیمی بسیار کوچکتر و سبک‌تر هستند. از این فن آوری می‌توان به سادگی بر روی کلاه خود سرباز‌ها استفاده کرد، بنابراین برای نگه داشتن آن‌ها به بند‌های گردنی نیاز نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز