اقدامات موفق آمیز شستا و صندوق بازنشستگی برای خروج از بنگاه داری

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲۵۰
اقدامات موفق آمیز شستا و صندوق بازنشستگی برای خروج از بنگاه داری
معاون اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای خروج از بنگاه داری شستا و صندوق بازنشستگی موفق عمل کرده اند. در شستا توفیقات مناسبی در خروج از بنگاه داری به ثمر رسیده است در صندوق بازنشستگی هم دو هلدینگ ادغام شدند.

به گزارش برنا؛ مراسم "تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر( جهش تولید، رشد بهره‌وری ) با حضور  محمد شریعتمداری، وزیر  تعاون،  کار و رفاه اجتماعی"  امروز 3 خرداد بعد از ظهر برگزار  شد.

حجت الله میرزایی،  معاون اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تبریک روز سوم خرداد گفت: در دو و نیم سال اخیر در شستا سود آوری قابل ملاحظه ای داشته و شفافیت در بالاترین سطح بوده و شرکت‌های بی تاثیر هم ادغام شدند.

او افزود: در سال سخت کرونا گاه و بیگاه کارگران از فعالیت دست کشیدند به رغم این رفتار کارگران چینی این پروژه توسط متخصصان داخلی به اتمام رسید. تاکنون ۴۰ هزار پروژه بررسی و به اتمام رسیده است.

میرزایی با یادی از اکبر ترکان ادامه داد:  در یکسال اخیر با همت صندوق‌های بازنشستگی جهش تولید موجب عبور از نارسایی ها و موانع شد و برنامه جهش تولید وزارتخانه در راستای صیانت از اشتغال و حاکمیت شرکتی شده و در این راستا ۱۰ها پروژه توسط صندوق بازنشستگی افتتاح شد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پروژه از سوی شستا در حال بهر برداری است.

میرزایی گفت: برای ارزیابی عملکردها بنگاه های بازنشستگی رصد میزان فروش، رشد صادرات، میزان درآمد ارزی، توسعه و تنوع بخشی به محصول پروژه های بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: سال ۹۹ سخت ترین سال ۴۰ سال اخیر بود بی شک شرکت‌های متعدد در برخی از ماه ها برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه شدند.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف نگهداری بنگاه ها بوده است افزود: اجرای حکمرانی شرکتی و شفافیت مورد توجه است ۶۰۰ شرکت در این زمینه فعال هستد که ۱۱درصد در اختیار تامین اجتماعی ، ۲۱ درصد در تولید و خدمات، ۵۲ شرکت در صنایع فعالیت دارند همچنین ۷۶درصد این بنگاه ها بورسی شده اند. در سال ۹۹ عرضه بنگاه ها به بورس انجام شد.

او افزود: ۲۴ درصد فعالیت ها مدیریتی و ۶۰ درصد کنترلی است. رشد سود آوری و تجدید ساختاری و نظم دهی به فعالیت‌های موجود و اجرای ۸ سامانه شفافیت مهمترین اقدامات در دو و نیم سال اخیر است.  

او‌ادمه داد: در خروج از بنگاه داری شستا و صندوق بازنشستگی موفق عمل کرده اند. در شستا توفیقات مناسبی در خروج از بنگاه داری به ثمر رسیده است در صندوق بازنشستگی هم دو هلدینگ ادغام شدند.

میرزایی گفت : ساماندهی شرکت ها در هلدینگ دالاهو و در مرحله بعدی شرکت دخانیات در بورس عرضه می شود.

به گفته او بهره وری در ایران در مجموعه صنعتی برای اولین بار مطرح شده است. هنوز بهره وری ۹۹ انجام نشده است.

معاون اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی شرکتها صندوق ها و هلدینگ ها به دلیل افزایش بهره وری مورد تقدیر قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز