ورود دوباره رگبار باران و رعد برق به آسمان کشور

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۸:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۳۶۲۴
ورود دوباره رگبار باران و رعد برق به آسمان کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در غرب و شمال غرب و مناطقی از جنوب غرب کشور، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران، همچنین در گیلان، مازندران و شرق گلستان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر این شرایط را خواهیم داشت.

او ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز مربوط می‌شود به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان که احتمال بارش تگرگ هم برای این استان‌ها وجود دارد. فردا به تدریج از میزان بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشور کاسته می‌شود. اما در سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق کشور و همچنین استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا شدت این بارش‌ها در استان مازندران خواهد بود افزود: ضمن اینکه کاهش نسبی دما را در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه نیز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که احتمال خیزش گرد و خاک هم برای این مناطق وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: اما روز پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز و همچنین در شمال شرق کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. امروز در جنوب غرب کشور و طی امروز و فردا در مناطقی از استان تهران احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. دریای خزر از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه، شرق دریای عمان تا پایان هفته و آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

او در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز نیمه ابری است که در بعضی از ساعت‌ها افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق را خواهد داشت. حداکثر دمای تهران سی و دو درجه بالای صفر و حداقل دما بیست و یک درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز