در منطقه ۱۳ صورت گرفت:

گلریزان به نفع زندانیان تا تهیه جهیزیه

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۱:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۸
گلریزان به نفع زندانیان تا تهیه جهیزیه
آیین نکوداشت فرهنگ پهلوانی با حضور مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی، جمشید هاشم پور هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون و جمعی از چهره های ورزشی و هنری، خیرین، دبیران شورایاری محلات و مدیران شهری منطقه در زورخانه سرای محله اشراقی برگزار شد.

به گزارش برنا؛ مجتبی شکری،  شهردار منطقه۱۳ در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی نمود ارزش های اخلاقی در جامعه است، بر ضرورت احیا و بازشناسی این فرهنگ تأکید کرد.

 او اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های اصلی پهلوانان جوانمردی است؛ گرفتن دست ناتوانان، یاری‌رسانی به تنگدستان و از خودگذشتگی رفتارهایی است که افراد نیرومند را شایسته عنوان پهلوانی می‌کرد و از این رو پهلوانان محبوبیت و جایگاه اجتماعی بالایی در میان مردم داشته و همواره مورد اعتماد ایشان بوده‌اند.

 ️او با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه‌ای نیست، گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی از جمله رزمایش کمک مومنانه، نذر خون، نذر رهایی و حرکت‌های جهادی نه فقط مخصوص یک روز و یک هفته بلکه متعلق به تمام ایّام سال بوده و شایسته است که در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف در جهت کمک به مردم این فرهنگ را ترویج دهیم.

  ️محمدرضا طالقانی نیز در این مراسم ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت ورزش پهلوانی و سنت حسنه گلریزان، از حسن نظر و اقدام شهردار منطقه ۱۳ در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی و گره گشایی از نیازمندان تقدیر کرد و آن را موجب افتخار شهر و شهروندان دانست.

 ️ گفتنی است اجرای برنامه ورزش زورخانه ای، گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تهیه جهیزیه، اهدای لوح تقدیر به پهلوانان و... از جمله بخش های این مراسم بود که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز