هوای کشور گرمتر می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۸:۳۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۶۴۵۹
هوای کشور گرمتر می‌شود
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش برنا؛ کبری رفیعی،  کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت. امروز دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین شش تا ده درجه افزایش پیدا می‌کند. دمای هوا روز سه شنبه در اردبیل و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر مجددا به خاطر وزش باد گرم جنوبی پنج تا هفت درجه افزایش خواهد داشت.

او ادامه داد: روز پنجشنبه نیز با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل بین پنج تا هشت درجه کاهش خواهد داشت و در سایر مناطق کشور تداوم هوای به نسبت گرم را تا پایان هفته انتظار داریم. ضمن اینکه امروز و فردا در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر بارش خفیف باران را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در ارتفاعات نیز این بارش‌ها به شکل رگبار پراکنده خواهد بود افزود: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق کرمان و از امروز تا پنجشنبه در استان خوزستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال خیزش گرد و خاک هم در این مناطق وجود دارد. این شرایط جوی را روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برای مناطقی از شمال غرب و غرب کشور هم پیش بینی می‌کنیم. امروز دریای خزر و از امروز تا پنجشنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید به تناوب مواج خواهند بود.

رفیعی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف خواهد بود که در ساعت‌های بعداز ظهر کمی ابری خواهد شد. در بعضی از ساعت‌ها وزش باد هم رخ خواهد داد. حداکثر دمای امروز تهران سی و شش درجه بالای صفر خواهد شد. حداقل دما هم امروز به بیست و چهار درجه بالای صفر رسید.

نظر شما