شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۸:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۶۸۹۴
شعار حج ۱۴۰۰ اعلام شد
پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعارحج ۱۴۰۰ «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» اعلام شد.

به گزارش برنا؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ ضمن تبیین محورهای شعار حج آینده، اظهار کرد: کلیدواژه‌های این شعار از میان پیشنهادهای دریافتی از واحدهای مختلف و پس از کار کارشناسی با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل روز امت اسلامی و بین‌المللی انتخاب شده است.

او خودسازی را یکی از اهداف حج عنوان کرد و همبستگی و اقتدار اسلامی را راه حل مهم‌ترین چالش‌های جهان اسلام دانست.

نواب با اشاره به این‌که در انسجام و اقتدار اسلامی به وحدت و عظمت اسلامی نیز توجه شده است، اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در صحنه فلسطین، حج فرصت بی‌نظیری برای همفکری امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی و فلسطینیان است.

همچنین علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به اخبار منتشرشده در خصوص حج پیش ‌رو، بار دیگر گفت: وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعی درمورد حج آینده اظهارنظر نکرده است و همچنان کشورهای اسلامی در انتظار روشن شدن تکلیف حج هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سازمان حج و زیارت برای راه‌اندازی محدود سفر به عتبات عالیات در قالب کاروان‌های زیارتی تحت پوشش این سازمان و با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی آمادگی دارد، خواستار آن شد که موضوع صدور مجوز مراجع ذی‌ربط برای این‌گونه سفرها همچنان از طریق نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز