هوای تهران در آستانه آلودگی

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۸:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۶۹۹۴
هوای تهران در آستانه آلودگی
مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در تهران پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده غلظت آلاینده ازن در این شهر افزایش پیدا کند.

به گزارش برنا؛ محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت : هرساله در روزهای گرم سال همراه با افزایش دما، تولید و انتشار آلاینده ازن نیز در هوای شهر افزایش پیدا می کند.

او با اشاره به اینکه از این‌رو در بسیاری از روزهای گرم به‌ویژه در ساعات ابتدایی بعد ازظهر میزان این آلاینده از حد مجاز عبور می‌کند، تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹ در روز دوم خرداد اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده ازن ثبت شد و تا روز ۳۰ شهریور ماه که آخرین روز آلوده از این نظر بود، در مجموع ۴۲ روز هوای نامطلوب ثبت شد. در این بین سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۴۰ روز و سهم هوای ناسالم برای همه افراد دو روز گزارش شده است.

روشنی ادامه داد: البته در برخی از این روزها غلظت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون نیز بالاتر از حد مجاز قرار داشت اما آلاینده شاخص طی تمامی این روزها ازن بود.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با بیان اینکه بر اساس پیش‌‌بینی‌های هواشناسی دمای هوا در تهران طی روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: از این‌رو انتظار داریم که از هفته جاری بر میزان غلظت آلاینده ازن افزوده شده و غلظت این آلاینده در پایتخت فراتر از حد مجاز رود.

روشنی در پایان اظهار کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود که کلیه افراد حضور فیزیکی خود را در محیط‌های باز به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر محدود کنند همچنین تاکید می‌شود که گروه‌های حساس مانند اقشار مسن، خانم‌های باردار، کودکان و بیماران قلبی و ریوی در ساعت اوج افزایش آلاینده ازن - از ظهر تا ساعتی پیش از غروب آفتاب - از حضور در محیط‌های باز حتی‌المقدور خودداری کنند.

نظر شما