تهرانی‌ها اهدای خون را در تعطیلات پیش رو فراموش نکنند

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۵:۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۷۳۷۰
تهرانی‌ها اهدای خون را در تعطیلات پیش رو فراموش نکنند
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و در هنگام تعطیلات آمار اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد از پایتخت نشینان می خواهیم در تعطیلات پیش روی خرداد ماه اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش برنا؛ محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: همواره هنگام تقارن روزهای تعطیل آمار اهدای خون کاهش می یابد و به دلیل ترس از اوجگیری مجدد کرونا، مراجعه به مراکز انتقال خون کمتر شده، در حالیکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است و خون اهدایی و فراورده های آن به طور پیوسته برای بیماران باید تامین شود.  

او با بیان اینکه عمر پلاکت کوتاه و در حد سه روز است، گفت: هنگام کاهش میزان اهدای خون کمبود این فراورده بیشتر حس می شود و اهدا کنندگان به صورت موردی فراخوان می شوند و ضمن قدردانی از زحمتی که این عزیزان متقبل می شوند پیشاپیش همکاری و حمایتشان را ارج می نهیم.  

مهدی زاده با اشاره به موقعیت ویژه استان تهران در درمان و اعمال جراحی، اهدا کنندگان خون در تهران را حامیان سلامت کشور دانست و از شهروندان پایتخت نشین خواست تا در روزهای تعطیل پیش رو نیز اهدای خون را در برنامه کاری خود قرار دهند.  

او اعلام کرد: مراکز اهدای خون فعال در روزهای تعطیل نیمه خرداد شامل مرکز جامع وصال واقع در خیابان وصال شیرازی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز منطقه ۲۰(شهر ری) از ساعت ۹ تا۱۶ است و پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز