احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۷۵۴۷
احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام جوی پایدار طی پنج روز آینده در کشور از احتمال خیزش گردوخاک در خوزستان، کرمان، غرب، شرق و شمال‌غرب، خبر داد.

به گزارش برنا؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۲ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده برای بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار، آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به سبب وزش باد گرم جنوبی، افزایش محسوس خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه و جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد و ماندگاری هوا را در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته خواهیم داشت.

او گفت: در سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان، خوزستان، بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب به سبب افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده شرق دریای‌عمان، مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته نقشینه برای تهران نیز در پنج روز آینده آسمانی صاف گاهی وزش باد رخ می‌دهد. امروز نیز به سبب افزایش وزش باد مناطق جنوب و غرب استان، خیزش گردوخاک محلی دارند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بیشینه دمای امروز تهران ۳۸ درجه است. کمینه دما در مهرآباد به ۲۴ و شمیرانات ۱۹ درجه رسید. دمای امروز اهواز به ۴۹ درجه بالای صفر می‌رسد که گرم‌ترین منطقه از نظر دمایی است.

نظر شما