مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد:

تلاش وزارت ورزش و جوانان برای هویت بخشیدن به کار مشاوران فعال در حوزه ازدواج

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۰:۴۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۷۶۵۳
تلاش وزارت ورزش و جوانان برای هویت بخشیدن به کار مشاوران فعال در حوزه ازدواج
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طی دو سال و نیم گذشته تلاش کرده ایم، هویت مشاوران فعال در حوزه ازدواج و خانواده را به آن ها برگردانیم.

به گزارش برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمی با مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان کرمان که با حضور نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان کرمان در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: طی دو سال و نیم گذشته ما تلاش کرده ایم تا هویت صنف مشاوران به ویژه مشاوران فعال در حوزه ازدواج و خانواده را به آن ها برگردانیم.

او به بحث آموزش ها و دوره های دانش افزایی اشاره کرد و افزود: با اولویت بندی مهارت ها و سرفصل های موضوعی که مد نظر کارشناسان و مشاوران است، سعی به استفاده از ظرفیت های خود شما در قالب برگزاری دوره هایی در شیراز، گیلان، لرستان، سیستان وبلوچستان، کهکیلوئیه و بویراحمد، مشهد و چهار محال بختیاری، کردیم.

کریمی تصریح کرد: یکی دیگر از رویکرد هایی که ما دنبال کردیم، معرفی و نشان دادن جایگاه علمی اساتیدی بود که در استان ها فعالیت داشته و گمنام بوده اند؛ در حالی که درجه علمی، تالیفات، کتب و مقالات آن ها در بسیاری از مجلات علمی وپژوهشی ملی و بین المللی به چاپ رسیده و گرید دارند؛ ولی چون فعالیتشون محدود به استان و دانشگاه بود، در کنار سایر اساتید ملی دیده نشده بودند؛ ولی ما با نگاهی بومی منطقه ای، اساتید استانی را سعی کردیم در جایگاه واقعی خودشان در سطح ملی معرفی کنیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در ایام کرونا مراکز زیادی داشتیم که نتوانستند شرایط را مدیریت کنند و از مشاوره تلفنی و آنلاین استفاده کنند و واقعا به مشکلات مالی شدیدی مواجه شدند.مراکزی هم داشتیم که با استفاده از همین فرصت پیش آمده که در ابتدا تهدید تلقی می شد، توانستند مرکزشان را به رونق برسانند؛ چون به هر حال شرایط زیست کرونایی خیلی از موضاعت را در خانواده ها ایجاد کرد.

کریمی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز مشاوره ای ما مدعی هستند که مراجعه کنندگانشان افزایش داشته است، بیان کرد: تنش هایی که در خانواده بین فرزندان و والدین وجود داشت یا والدین با هم داشتند یا افرادی که به هر دلیلی دچار اختلال اقتصادی شدند، همینه اینها در کنار هم نیاز به خدمت مشاوره ای را دوچندان کرد.

او با تأکید بر اینکه نکات مدیران و مشاوران مراکز مشاوره می تواند به ما در برنامه ریزی و سیاست گذاری کمک کند، از مشاوران خواست: مشخص کنند، عمده مطالبات مراجعه کنندگان حول چه محور هایی است و در بحث های مهارتی و دوره های دانش افزایی باید چه آموزش های دیگری گنجاده شود. البته اداره مرکز به لحاظ اقتصادی، تبلیغات در فضای مجازی و مشاوره تلفنی و آنلاین را جزو سرفصل های آتی خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز