اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۹:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۷۹۳۸
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

جهانپور در واکنش به نبود برخی واکسن ها در واکسیناسیون دوز دوم؛

می توان تا زمان ورود دوز دوم واکسن ها منتظر ماند؛ چنین وضعیتی در دنیا قابل اجتناب نیست / دریافت دوزهای یادآور برای افزایش ایمنی است/ دوز اول هم حداقل هایی از ایمنی ایجاد می کند

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به نبود برخی واکسن ها در واکسیناسیون دوز دوم گفت: افراد نگران نباشند. دریافت دوز اول حداقل هایی از ایمنی ایجاد می کند و دریافت دوزهای یادآور برای افزایش ایمنی است که انجام می شود.

کدام جاده‌های کشور مسدود است؟

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۸۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۸ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

انجام بیش از ۱۹ هزار تست pcr در مبادی مرزی کشور

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مرزها، ۳۳۶ هزار و ۵۹۲ نفر تحت غربالگری کرونا و پایش قرار گرفته اند.

فرمانده مرزبانی مطرح کرد:

تجهیز نیروی مرزبانی به تجهیزات نوین

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: نیروی مرزبانی برای اقتدار بیشتر و براساس نیاز به امکانات و علوم جدید، به تجهیزات نوین روز مجهز می‌شود تا تحول اساسی در این بخش صورت گیرد.

وقوع زمین لرزه شدید در راور کرمان

 زمین لرزه‌ای با قدرت 4.6 ریشتر حوالی راور در استان کرمان را لرزاند.

اقدامات برای ارتقای عدالت آموزشی مورد توجه قرار بگیرد

عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران و معاون وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه مجازی مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه، پیشنهادها و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقای عدالت آموزشی را عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

آلودگی صوتی شب‌های تهران از روز بیشتر است

حسین شهیدزاده نتایج اندازه‌گیری‌ آلودگی صوتی تهران در سال ۹۹، نشان می‌دهد شدت آلودگی صوتی در دوره زمانی شب، نسبت به دوره زمانی روز بیشتر است.

رئیس سازمان حج و زیارت:

سهمیه حج ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده است

علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه سهمیه حج ۱۴۰۰ هنوز از سوی عربستان اعلام نشده است، گفت: گمانه‌زنی‌ها در این خصوص صحت ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی:

جلسات کمیته مهریه در هفته‌های آتی ادامه دارد/ مهریه باید عندالاستطاعه و به صورت نقدی پرداخت شود/ با پرداخت نقدی مهریه حق هیچ زنی ضایع نخواهد شد

حسن نوروزی گفت: همچنان جلسات کمیته مهریه در مجلس ادامه دارد و فکر می‌کنم 2 الی 3 جلسه دیگر هفته‌های آتی خواهیم داشت تا به جمع بندی برسیم و نتیجه را خدمت مردم اعلام کنیم.

۱۶۱ ایرانی دیگر بر اثر کرونا جان باختند/ ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

مدیر توسعه و نوآوری آموزشی کانون زبان ایران:

محتوای آموزشی و نحوه نگرش معلمان زبان در مدارس مورد بررسی و به روز رسانی جدی قرار گیرد/ کرونا با آموزش زبان خارجی چه کرد؟

مهدی شرافتی نژاد درباره عدم تمایل زبان آموزان در یکسال کرونایی با اشاره به آخرین وضعیت آموزش زبان خارجی گفت: به نظر لازم است محتوای آموزشی و نحوه نگرش معلمان زبان در مدارس مورد بررسی و به روز رسانی جدی قرار گیرد و دست اندرکاران این حوزه آموزش‌های اثربخش و نو را اخذ کنند. لازم است بتوانیم در دانش آموزان باورهای از جمله نیاز به یادگیری زبان‌های دیگر در کنار علاقمند شدن و مفید دانستن محتوای آموزشی ایجاد کنیم.

دبیر علمی کشوری کووید ۱۹ :

داروهای عجیب و غریبی برای درمان کووید داده می شود/ افرادی که واکسن تزریق کرده اند ماسک ها را بر ندارند/ احتمالا پیک بعدی با نوع هندی خواهد بود

عاطفه عابدینی گفت: پیش بینی می کنیم احتمالا پیک بعدی با نوع هندی داشته باشیم و تاثیر واکسن ها را در این قضیه نمی دانیم. باید به ایمنی 70 درصدی برسیم و آگاهی داشته باشیم که جهش ها چه اثری می گذارد و سپس افراد ماسک ها را بردارند.

روایت برنا از پروانه‌های سوخته؛

​بلای هولناکی که ناپدید شدن پانسمان‌های زخم‌های باز، بر سر بیماران پروانه‌ای آورد

بیماری پروانه‌ای برعکس اسم زیبایش اصلا زیبا نیست و برای فرد مبتلا سراسر درد، زخم و خون است به گونه‌ای که با کوچکترین ضربه یا تماس، پوست بدن این بیماران پُر از تاول و چرک و زخم و درد می‌شود تا جایی که حتی رویای یک خواب راحت، جویدن و لذت خوردن یک غذا خوشمزه و یک لقمه نان را هم نمی‌توانند داشته باشند بنابراین پانسمان یکی از اصلی‌ترین نیاز این بیماران است که گویا این روزها ممکن است در کوچه پس کوچه‌های ناصرخسرو گم شده باشد.

رانندگان از راه‌های فرعی تردد کنند/راکبین موتورسیکلت از داخل تونل‌ها تردد نکنند

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان می توانند از راه‌های فرعی و معابری غیر از بزرگراه ها جهت سهولت ، تردد کنند.

حریق در یک فروشگاه زنجیره ای در محله خانی آباد

سخنگوی آتش نشانی از بروز حریق در فروشگاه زنجیره ای در محله خانی آباد، تقاطع خیابان دشتی خبر داد.

آتش‌سوزی در یکی از کشتی‌های نیروی دریایی ارتش

به دنبال وقوع حریق در یکی از شناورهای پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی، همزمان با اقدامات مبارزه با حریق، کارکنان تحت آموزش پیاده و به ساحل منتقل شدند.

مجازات در انتظار دانش‌آموزانی که در جلسه امتحان موبایل به همراه دارند

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد هرگونه ادعای افشای سؤالات یعنی دسترسی به سؤالات حتی یک دقیقه پیش از آغاز امتحان، خلاف واقع و برای فریب افکار عمومی است.

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله زده راور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده راوَر مرکز شهرستان راور، شمالی‌ترین شهر استان کرمان در شرق ایران به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

نظر شما