کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال کشور

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۸۱۸۱
کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال کشور
صادق ضیاییان به پیش‌بینی وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی پرداخت و گفت: طی پنج روز آینده به تناوب در سواحل دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش برنا؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه (۱۳ خرداد) و جمعه (۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان به پیش‌بینی وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی پرداخت و اظهار کرد: طی پنج روز آینده به تناوب در سواحل دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای پنجشنبه (۱۳ خرداد) و جمعه (۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد. از شنبه (۱۵ خرداد) تا سه شنبه نیز ماندگاری هوای خنک برای این مناطق را انتظار خواهیم داشت. از جمعه تا سه شنبه (۱۴ تا ۱۸ خردادماه) در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به‌ویژه زابل و شرق استان کرمان و در استان خوزستان و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به سبب افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ خرداد ماه) دریای خزر و از امروز تا اواسط هفته آینده مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان وضعیت آب و هوای پایتخت را نیز طی دو روز آتی به این شرح اعلام کرد و گفت: فردا (۱۴ خرداد) دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و آسمان نیز صاف در بعضی ساعات روز و شب با افزایش باد همراه خواهد بود. در روز شنبه ( ۱۵ خرداد) نیز دمای هوا بین ۳۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود و آسمان صاف در بعضی ساعات افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما