مدیرکل منابع طبیعی گلستان مطرح کرد:

تشدید پاسداری از منابع طبیعی گلستان در ایام تعطیل

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۲:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۸۷۲۲
تشدید پاسداری از منابع طبیعی گلستان در ایام تعطیل
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر استان ابلاغ کرد که در ایام تعطیلات ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی محدوده خود را افزایش دهند.

به گزارش برنا؛ عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و بر اساس سوابق موجود، اغلب متخلفین با سوءاستفاده از کاهش گشت یگان حفاظت در ایام تعطیل اقدام به تخریب و یا تصرف اراضی و آسیب به منابع طبیعی می‌کنند.

او افزود: در این راستا به‌منظور افزایش ضریب حفاظتی عرصه منابع طبیعی و پیشگیری از بروز هرگونه تعرض و آسیب اعم از قطع درختان جنگلی، تخریب اراضی ملی، حریق و همچنین مقابله با قاچاقچیان و معارضین به منابع طبیعی تمامی نیروها اعم از فرماندهان پاسگاه ویژه، ناظرین، نیروهای حفاظتی موظف‌اند که در این ایام در هوشیاری کامل به سر برند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان تأکید کرد: روسای ادارات شهرستان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در این ایام، فرمانده پاسگاه ویژه، ناظر حفاظتی، مدیر حوزه آبخیز و سرجنگلبان هر منطقه شخصاً با حضور میدانی پاسخگو بوده و نظارت و کنترل لازم بر امورات را داشته باشند.

او همچنین از روسای ادارات شهرستان‌ها درخواست کرد که نقاط حساس و آسیب‌پذیر در رابطه با حریق، تخریب، قاچاق چوب و... را به فرمانده پاسگاه ویژه و مسئولین حفاظتی شهرستان مربوطه گوشزد کنند.

لطفی در پایان از مردم طبیعت دوست و وظیفه‌شناس سراسر استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و حریق و آسیب به منابع ملی مراتب را هر چه سریع‌تر با شماره تماس ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ گزارش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز