آزمایشی که کمتر از ۵ دقیقه افراد واکسینه شده را شناسایی می‌کند

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۲۰:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹۴
آزمایشی که کمتر از ۵ دقیقه افراد واکسینه شده را شناسایی می‌کند
محققان دانشگاه جانز هاپکینز موفق به ایجاد آزمایشی سریع شده‌اند که می‌تواند افراد واکسینه شده را در کمترین زمان ممکن شناسایی کند.

به گزارش برنا؛ به نقل از مدیکال اکسپرس، یک چالش در هنگام بازگشایی جامعه، شناسایی افرادی است که برای سارس-کوو ۲، ویروس عامل کووید-۱۹، واکسینه شده‌اند. تیمی از محققان دانشگاه جانز هاپکینز یک آزمایش خون سریع ایجاد کرده‌اند که می‌تواند تایید کند که آیا فرد واکسینه شده است یا خیر. این آزمایش برای بررسی مسافران هواپیما و یا ورود به یک رویداد ورزشی مناسب است.

این آزمایش آنتی بادی کووید-۱۹ مشابه آزمایش خانگی است که برای تعیین گروه خونی استفاده می‌شود که طی آن یک پروتئین همجوشی ساخته شده توسط تیم تحقیقاتی روی کارت قرار گرفته و آنتی بادی‌های کووید-۱۹، پروتئین‌های ریز موجود در خون را که سیستم ایمنی بدن تولید می‌کند، برای به خاطر سپردن برخورد‌های ویروسی و ایمنی در برابر عفونت‌های آینده، شناسایی می‌کند. نتایج در کمتر از پنج دقیقه سریع‌تر از آزمایش جریان جانبی فعلی برای شناسایی آنتی بادی‌ها در زمان مراقبت مشخص می‌شود، در حالی که به طور بالقوه نتیجه واضح‌تری نیز به دست می‌دهد.

رابرت کروز، محقق ایجاد کننده این آزمایش می‌گوید آزمایش موردنظر می‌تواند به جای نشان دادن کارت واکسن، برای تایید واکسیناسیون فرد مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته کروز، این آزمایش آنتی بادی‌ها را در بیماران قبلا آلوده ۸۷.۵ ٪ از موارد را به درستی شناسایی کرده است که کمی بیشتر از آزمایش‌های ELISA است که در بیمارستان‌ها انجام می‌شود که انجامشان ساعت‌ها زمان می‌برد. مقاله در حال بررسی همگانی است.

در این آزمایش از هماگلوتیناسیون استفاده می‌شود که در آن درجه جمع شدن سلول‌های قرمز خون غلظت آنتی بادی‌ها را نشان می‌دهد. هماگلوتیناسیون می‌تواند به افراد اطلاع دهد که آیا هنوز ماه‌ها پس از دریافت واکسن از آن‌ها محافظت می‌شود یا نیاز به تقویت کننده دارند. میزان هماگلوتیناسیون نیز با سطح آنتی‌بادی‌های خنثی کننده در بیماران که از عفونت ویروسی محافظت می‌کنند، ارتباط دارد.

بیماران مبتلا به نقص ایمنی که مطالعات همواره نشان داده است به واکسن کووید-۱۹ پاسخ نمی‌دهند، می‌توانند سطح آنتی بادی خود را آزمایش کنند و ببینند آیا واکسن برای آن‌ها کار می‌کند یا خیر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز