معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

لزوم افزایش سهم زنان در مدیریت کشور

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۲:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۹۲۹۶
لزوم افزایش سهم زنان در مدیریت کشور
رامین کردی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ در سیستم‌های مدیریتی گفت: همگی ما باید تلاش کنیم که سهم زنان در مدیریت کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش برنا؛ رامین کردی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم قدردانی از برگزارکنندگان دوره بهاره مجازی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه ملی علوم پزشکی خارکیف اوکراین و شبکه جهانی یوسرن (TUMS-KhNMU-USERN) گفت: اجرای برنامه‌های این چنینی عرصه‌ای برای تعامل و همکاری دانشکده‌های مختلف خواهد بود ضمن اینکه می‌تواند فرهنگ کار تیمی، تمرکززدایی و فعالیت‌های بین‌المللی را در سطح دانشگاه ترویج کند.

او ادامه داد: به طور حتم مسیر ارتقاء دانشگاه از شناخت چالش‌ها و موانعی که با برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های مشترک آشکار می‌شود و تلاش جمعی برای حل این مسائل می‌گذرد که البته انجام هرگونه کار تیمی نیازمند تمرین و تکرار است.

کردی ادامه داد: شواهد حاکی از عدم آگاهی اغلب ما نسبت به فرهنگ کار تیمی است که می‌توان در سایه اجرای مشترک برنامه‌ها این نقطه‌ضعف را برطرف کرد. معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز با برگزاری دو دوره جشنواره بین‌الملل به صورت مشترک با دانشگاه تهران و مشارکت در کنسرسیوم همکاری پنج دانشگاه برتر ایرانی، تجارب موفقی در این مسیر کسب کرده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اهمیت تمرکززدایی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و بیان کرد: اگر می‌خواهیم بحث مدیریت در بین‌المللی سازی با مدل پایین به بالا (Bottom up) اجرایی شود، استاد تصمیم بگیرد و ما در سطح بالاتر عملیاتی کنیم، باید تمرین و تمرکز زدایی داشته باشیم.

او همچنین بر لزوم تغییر فرهنگ در سیستم‌های مدیریتی تأکید کرد و افزود: همگی ما باید تلاش کنیم که سهم زنان در مدیریت کشور افزایش یابد چنانکه در فعالیت‌های دانشجویی وضعیت بسیار بهتر است باید در سطح کشور نیز امکان حضور بیشتری را در اختیار بانوان قرار دهیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به این سه مقوله و ایجاد فرهنگ آن را در مسیر پیشرفت دانشگاه و کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدل‌های موفق جهانی در این زمینه‌ها وجود دارد که می‌تواند الگوی فعالیت‌های ما قرار گیرد.

نظر شما