طی نامه‌ای مطرح شد؛

درخواست طلایی از وزیر کشور برای ورود به موضوع ردصلاحیت‌های غیرقانونی

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۰۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۹۸۳۶
درخواست طلایی از وزیر کشور برای ورود به موضوع ردصلاحیت‌های غیرقانونی
نایب رئیس سابق شورای شهر تهران طی نامه ای به وزیر کشور نسبت به رد صلاحیت خود و برخی افراد دیگر در هیات نظارت بر انتخابات که قبلا تایید شده بودند، اعتراض کرد.

به گزارش برنا؛ مرتضی نائب رئیس سابق شورای شهر تهران که پس از تایید صلاحیت اولیه در هیات نظارت تهران در لیست نهایی از سوی هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا حذف شده است، در نامه ای صریح به وزیر کشور، این اقدام هیات نظارت را ظالمانه، غیرقانونی و قانون شکنانه دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

با سلام و احترام

در روزهای اخیر، زمزمه‌ای خطرناک در خصوص قانون شکنی محتمل شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسید که امروز با انتشار فهرست اسامی کاندیداها، متاسفانه به حقیقت پیوست.

همانگونه که در ۲۷ اردیبهشت امسال، معاون سیاسی جنابعالی در نامه‌ای به ریاست محترم هیات مرکزی نظارت، اعلام نمود، این هیات به صراحت قانون در تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ ، حق ورود به موضوع افراد تایید صلاحیت شده را نداشته و صرفاً صالح به رسیدگی به اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده در شهرستان و استان می‌باشد. تایید صلاحیت کاندیداها در مراحل ماقبل، دارای اعتبار امر مختومه و خارج از صلاحیت قانونی هیات مرکزی نظارت قرار دارد

عمل غیرقانونی و ظالمانه هیات نظارت در عدم اعلام اسامی ده‌ها نامزد تایید صلاحیت شده و رد صلاحیت افراد در سراسر کشور، خلاف صریح قانون و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص قانونگرایی و افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات است.

این قانون‌شکنی،  رویه‌ خطرناکی است که شائبه جدی در خصوص تلاش هیات مرکزی نظارت برای مدیریت نتیجه انتخابات و کمک مستقیم به یک گروه و جریان تمامیت خواه ایجاد می‌کند.

همانطور که پیشتر، وزارت محترم کشور، مخالفت خود را با این قانون‌شکنی بیان داشته، از جنابعالی به عنوان متولی برگزاری انتخابات، درخواست می‌نمایم تا در برابر این تصمیم غیرقانونی، اقدام مقتضی نموده و مانع تضییع حق ده‌ها کاندیدای انتخابات شوراها گردید.»

گفتنی است در تاریخ 6 اردیبهشت سال جاری صلاحیت مرتضی طلایی در هیات نظارت و هیات اجرایی مورد تائید قرار گرفته و بر اساس قانون این تائید صلاحیت قطعی عنوان شده است اما تا کنون کد انتخاباتی به عضو سابق شورای شهر ارائه نشده و شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت او در فضای مجازی منتشر شده است.

index

 

11

 

 

 

نظر شما