ضرورت آموزش منتخبان شورای شهرها در زمینه مناسب‌سازی

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۹۸۷۵
ضرورت آموزش منتخبان شورای شهرها در زمینه مناسب‌سازی
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر ضرورت آموزش منتخبان شورای شهرها در زمینه مناسب‌سازی گفت: ۱۲۶ هزار عضو شورای شهر هفته آینده مشخص می شود که قرار است عنان ۱۴۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا را برعهده گیرند پس آموزش مناسب‌سازی برای آنان ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش برنا؛ مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به اقدامات خوب تهران در حوزه مناسب‌سازی افزود: به جز تهران بیش از ۱۳۰۰ شهر دیگر داریم بنابراین آموزش اعضای شوراها و دهیاران باید مدنظر قرار گیرد و بهتر است محتواهای آموزشی نیز در اختیار ما قرار گیرد.

او اضافه کرد: اقدامات در حوزه مناسب‌سازی نباید تنها به اقدامات سلبی محدود شود بلکه برخی جاها باید تشویقی باشد تا در ساخت و سازها، مناسب‌سازی مد نظر قرار گیرد.

آماده‌سازی طرح جامع مناسب‌سازی تهران

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه به مناسب سازی شهر تهران نمره خوبی نمی دهیم، گفت:اگر چه نمره مناسب سازی زیر ۱۰ است اما نمره به تیم کاری خوب است چراکه شهردار تهران و تیم او به شهرسازی علاقه دارند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه طرح جامع مناسب‌سازی تهران آماده شده است، افزود: هفته آینده انتخابات شورای شهر است و همه اعضا تغییر می‌کنند. بنابراین باید ریل‌گذاری انجام شود تا اقدامات در حوزه مناسب‌سازی ادامه یابد.

او خاطرنشان کرد: بودجه تهران در مناسب سازی سه برابر شده است که عدد قابل توجهی است. امیدوارم که از رویکرد محصول‌محور به سمت رویکرد فرآیندمحور برویم. ۲۰۰ سال است که تهران ساخته شده است و مناسب‌سازی در آن کمتر بوده است. تا پایان دوره فرصتی نداریم و بستر را باید آماده کنیم تا مدیران بعدی کارهای فعلی را ادامه دهند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه بر ضرورت مناسب‌سازی ساختمان‌های بلند برای خدمات‌رسانی حین بحران‌ها مانند آتش‌سوزی تاکید کرد و گفت: امید است طرح جامع مناسب سازی عملیاتی شود.

نظر شما