افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۳:۲۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۰۸۵۱
افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر
مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس از افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر با حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد.

به گزارش برنا؛ مقداد همتی مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس در حاشیه افتتاح این فروشگاه گفت: ایران اولین کشوری است که در زمینه تجاری کردن کلیه فرآورده‌های شتر اقدام کرده است؛ در دیگر کشورها همچون امارات تنها روی شیر شتر و یا گوشت آن فعالیت صودت گرفته است.

او افزود: هدف اصلی از این کار، اقتصادی کردن پرورش شتر در کشور است تا دامداران تمایل پیدا کرده و در این زمینه فعالیت کنند. به همین منظور تمام محصولات شتر شامل پوست، شیر و گوشت با ارزش افزوده بالا تولید و به فروش می رسد تا تولید و پرورش شتر برای دامداران اقتصادی باشد.

 همتی ادامه داد: هدف ما تصدی‌گری نیست بنابراین از کسانی که بتوانند در مواد اولیه و تامین مالی، ارزش افزوده برای محصولات شتر ایجاد کنند حمایت می کنیم.

مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس با بر شمردن برخی محصولات تولید شده از شتر اذعان داشت: کنسرو گوشت شتر و دوغ شتر، شیرخشک و محصولات چرمی از پوست شتر و همچنین روغن کوهان شتر و انواع کرمهای پوستی از دیگر محصولات مورد حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس است.

او به برنامه های این شرکت برای گسترش و تاسیس غرفه‌ و فروشگاه زنجیره ای در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: بعد از تهران، شعبه بابلسر و بیرجند نیز افتتاح خواهند شد.

همتی تاکید کرد: کوهان شتر هم به صورت سنتی استفاده می‌شد و آن را آب می کردند اما برای دردهای مفصلی با فناوری خاصی که توسط پزشکان انجام شد توانستیم پماد ضد درد بسازیم و از ترکیب کوهان و شیر شتر انواع کرم دست و صورت تولید کردیم.

مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس گفت: برای اولین بار در ایران از فراورده های شیر شتر شکلاتی تهیه شده و همچنین در صنعت نسکافه و هات چاکلت از شیر آن استفاده کردیم.

خاطرنشان می‌کند در مراسم افتتاح شعبه مرکزی محصولات شتر، جلیل بشارتی معاون سابق مناطق محروم ریاست جمهوری نیز حضور داشت که ضمن استقبال از حرکت انجام شده نسبت به حمایت از گسترش فعالیت شکل گرفته تاکید کرد.

نظر شما