تشکر از سه ایده مدیریت شهری توسط زهرا نژاد بهرام:

تقدیر از ایده گل در برابر زباله

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۰:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۸۷۷۶
تقدیر از ایده گل در برابر زباله
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سه اقدام قابل تحسین مدیریت شهری با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست و ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده 5 شهر تهران اثرگذاری قابل توجهی بر افزایش شاخص های حکمروایی شهری دارند که قابل تقدیر است.

به گزارش برنا؛ زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجمین جلسه شورا گفت:  احتراماً به عنوان نماینده شهروندان تهرانی در شورای شهر پایتخت، وظیفه خود میدانم که مراتب تقدیر و تشکر خود را از سه اقدام قابل تحسین مدیریت شهری که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما اثرگذاری قابل توجهی بر افزایش شاخص های حکمروایی شهری دارند، اعلام کنم.

نژاد بهرام ادامه داد: شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان دست به این اقدام زده و شهروندان تهرانی می‌توانند با تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت مستقر در مناطق و محلات، در این امر مشارکت داشته باشند.

او ادامه داد:  البته شهرداری تهران باید بستری فراهم آورد که در مناطق جنوبی تهران تعداد غرفه های پیاده کننده این ایده، افزایش یابد تا شهروندان با حداقل بروز مشکلات، حداکثر مشارکت را داشته باشند.

دوم؛ ایده کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی

نژاد بهرام گفت: این طرحِ قابل تقدیر در راستای پویش ارتقاء "فرهنگ آپارتمان نشینی" و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی از خرداد امسال آغاز به کار کرده و زمینه ساز بروز نوعی همبستگی محله ای شده است.

هاشمی اظهار کرد: در قالب این طرح شهرداری تهران نسبت به ایجاد باغچه های مشارکتی در مشاعات آپارتمان ها اقدام میکند و مراقبت و محافظت از فضای سبز ایجاد شده را در فرآیندی مشارکتی به ساکنان آپارتمان واگذار می کند. علی رغم ایده خلاقانه و بکر، متاسفانه این موضوع نیز کمتر مورد توجه اصحاب رسانه و در نتیجه شهروندان قرار گرفته شده است.

سوم؛ پیاده سازی مصوبات کمیسیون ماده 5 شهر تهران به صورت دقیق به همراه پیوست ها و به صورت ماشین خوان

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: با هدف ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده 5 شهر تهران که مسئولیت بررسی و تصویب طرح تفصیلی و تغییرات بعدی آن را به عهده دارد و از نهادهای اثرگذار در تحولات کالبدی پایتخت می باشد، به واسطه تذکر پیشین اینجانب و دغدغه و پیگیری مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده 5، برای نخستین بار متن مصوبات کمیسیون ماده 5 به صورت ماشین خوان و با قابلیت جست و جو در عنوان و متن، به همراه کلیه نقشه ها و پیوست های مربوط به هر یک از مصوبات، در سامانه دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهر تهران بارگذاری شده است. همچنین مصوبات کمیسیون 5 برای اولین بار در نقشه طرح تفصیلی به صورت دقیق و به روز، بارگذاری می شوند که اقدامی قابل تقدیر و تحسین است.لذا برای جنابعالی (شهردار تهران ) و یکایک ایده پردازان خوشفکر و مجریان پر تلاش هر یک از موضوعات صدرالذکر، از خداوند منان آرزوی سلامتی و توفیق در امر خدمت رسانی به مردم را مسئلت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز