محسن هاشمی:

روز ۱۴ مرداد آماده برگزاری مراسم تودیع و معارفه در شورای شهر هستیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۳:۳۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۸۹۷۹
روز ۱۴ مرداد آماده برگزاری مراسم تودیع و معارفه در شورای شهر هستیم
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چه زمانی شورای پنجم پایان می یابد، گفت: سیزدهم مردادماه شورا را به منتخبان جدید شورای شهر در دوره ششم تحویل می دهیم.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی در سخنانی پس از نشست امروز شورا در جمع خبرنگاران  گفت: بر اساس قانون باید ۱۳ مرداد ماه دوره پنجم را به پایان برسانیم لذا سیزدهم مرداد، شورا را به منتخبان جدید تحویل خواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران با  بیان اینکه ریشه سوانح جاده ای فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، و جایگزین نشدن سیستم ایمن و راحت است، سوانح جاده ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده های قربانیان، بویژه جامعه رسانه ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفت.

او افزود: اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری وبین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده های خود بودند.

هاشمی گفت: امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی وتوسعه سیستم حمل ونقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می گوییم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم.

او افزود: انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره های گذشته و پرکردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که شورای ششم گام روبه جلویی در مسیر تامین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

او با اشاره به دستاوردهای شورای پنجم گفت: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود، می توان به کاهش هزینه های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات اشاره کرد که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشید.

او ادامه داد: این دستاوردها می تواند با تقویت روند فعالیت های عمرانی بخصوص در حوزه حمل ونقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

رئیس شورای شهر تهران، عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری و شورا و کاهش ۲۰ درصدی آن در دروه پنجم را  سنت حسنه ای دانست که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری وکاهش هزینه های شهر کمک کرد.

هاشمی، عمق دادن به شفافیت در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذینفعان و افزایش رضایت شهروندان را از جمله راهکارهای این دوره شورا برشمرد.

به گفته او، حفظ تکثر در فعالیت های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز از مواردی است که مناسب است مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می رسد جناح های سیاسی باید تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه های دوران انتخابات کنند.

او گفت: جناح های سیاسی از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز