تهران جزو ۱۰ کشور پر ریسک جهان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۷:۵۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۹۰۳۵
تهران جزو ۱۰ کشور پر ریسک جهان
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که تهران در بین 10 شهر پر ریسک جهان قرار دارد گفت: مشکل تهران رشد شهر و نزدیک شدن بافت شهری به تاسیسات صنعتی است.

به گزارش برنا؛ حسینی میلانی، رییس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفا حریق پالایشگاه تهران که عصر یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: سازمان آتش نشانی یکی از سازمان های متخصص، توانمند، متعهد و ازخود گذشته است که شایستگی خود را به اثبات رسانده و در این حادثه نیز هم افزایی، اتحاد و هماهنگی بین آتش نشانان تهران، سایر شهر ها و وزارت نفت دیده شد.

او افزود: باید به این اتحاد توجه داشته باشیم و توانمندی‌های خود را ارتقا داده و در حوزه های مدیریتی نیز با هم افزایی پیش برویم.

میلانی با بیان اینکه حادثه پلاسکو عبرتهایی برای شهر، شهرداری و شورای شهر تهران  داشت، ادامه داد: ارتقای تجهیزات آتش نشانی در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت و در زمان مناسب تجهیزات تهیه شد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: حدود ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای تجهیزات آتش نشانی در نظر گرفته شد و علاوه بر این منابعی به صورت اختصاصی برای این سازمان لحاظ شد که منبعی مطمئن و پایدار برای سازمان است و امیدواریم این روند در شورای ششم نیز ادامه پیدا کند.

او با اشاره به اینکه آتش نشانی در مدیریت سیلابها و آتش در کوهستان نیز نقش داشته گفت: این خدمات در سطح ملی مورد تقدیر استانها و شهرداری‌ها قرار گرفته و شورا و شهرداری نیز بر این نقش تاکید دارند.

میلانی عنوان کرد: مشکلی که در شهر تهران وجود دارد رشد شهر و نزدیک شدن بافت شهری به تاسیسات صنعتی تأسیس شده در گذشته است و این در حالی است که تهران در بین ۱۰ شهر پرریسک جهان قرار دارد و نزدیکی تاسیسات صنعتی و زیر ساختی به بافت شهری  

ایجاد آمادگی در شرایط اضطراری و آمادگی اجتماعی را ضروری می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد ما و جمعی از نخبگان این است که نقاط حساس  در بحث زیر ساختی در شرایط اضطراری و آمادگی اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فرسودگی تاسیسات صنعتی ریسک آن را بالا می برد و باید نوسازی این تأسیسات در اسرع وقت صورت بگیرد. البته این رفع فرسودگی نیازمند عزم جدی در سطح ملی و استانی است.

او یادآور شد: کنترل حادثه پالایشگاه شهید تندگویان رضایت خوبی در افکار عمومی ایجاد کرد که نشان دهنده هماهنگی بین شورا و شهرداری و سایر نهاد ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز