به میزبانی منطقه ۱۹ صورت گرفت؛

برگزاری مراسم اختتامیه پویش بانوی بی نشان شهر

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۳:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۱۳۷۷
برگزاری مراسم اختتامیه پویش بانوی بی نشان شهر
مراسم اختتامیه پویش بانوی بی نشان شهر با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیر کل امور بانوان، مدیران امور بانوان و مدیران مجموعه های شهربانو مناطق 22 گانه ، شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ با میزبانی از بانوان بی نشان شهر تهران در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش برنا؛ در این مراسم زهرا بهروز آذر، مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران این پویش را از زیرمجموعه های پویش «خیر مؤثر» و برگرفته از صفت بی نشانی و خیرخواهی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: شناسایی بانوان خیر با مشارکت مردم محله به منظور آشنایی بیشتر با این بانوان و معرفی آن ها از اهداف این پویش بوده است و آشنایی با افراد خیر توفیقی برای گفت و گو و هم نشینی با این اولیای خدا محسوب می شود.

او پویش بانوی بی نشان را فرصتی برای شنیده شدن صدای بانوان خیر و کمک به گسترده شدن صدای آنان در شهر و نیز تحقق آرمان هایشان که کاهش رنج عمومی همگان است، دانست و افزود: بانوان بی نشان با زبان گیرا و روحیه خیرخواهی و دگرخواهی خود می‌توانند افراد دیگر را نیز برای انجام کار خیر متقاعد کرده و گره از کار مردم بگشایند.

این مسئول با تأکید بر انجام سنجش گری اولیه در امور خیر اظهار کرد: هدف از این کار این است که بسنجیم چه کار خیری دامنه اثر گسترده تری داشته و افراد بیشتری را تحت پویش قرار می دهد.

در ادامه این مراسم علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ افراد نیکوکار و خیر اندیش را انسان هایی فداکار و شایسته تقدیر دانست که می توانند به ترویج کار خیر در جامعه کمک کرده و  الگویی برای همگان محسوب شوند.

او خاطرنشان کرد: برداشتن هر گام مثبتی هر چند کوچک بویژه در شرایط معیشتی سخت بسیاری از مردم در دوران کرونا و رکود اقتصادی بخش زیادی  از کسب و کارها، بسیار ارزشمند بوده و اجری اخروی دارد.

توکلی با بیان اینکه روزگاری باب شهادت برای رسیدن به اهداف دینی باز بود و هم اکنون نیز باب نیکوکاری بسیار مهم و با ارزش است تصریح کرد: افراد خیر به خاطر کمک به هم نوعان خود و تحقق آموزه های دینی و انسانی خود از همه هستی شان می گذرند و این ایثار ارزشمند بوده و جای بسی تقدیر دارد.

توکلی ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل امور بانوان و همکاران ایشان در برگزاری این پویش و ترویج کارهای خیرانه ابراز امیدواری کرد انجام این اقدامات مؤثر در سال ۱۴۰۰ نیز استمرار داشته باشد.

او در حاشیه این مراسم درخصوص برگزاری  پویش بانوی بی نشان شهر اظهار کرد: این پویش با هدف شناسایی زنان متعهد و متخصص در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی اجرا و طی آن ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان خیر محلی(بی نشان) در منطقه با یاری زنان فعال، زمینه ثبت تجربیات ایشان و فعالیت های ارزنده آن ها نیز در راستـای یاری رسانی به همنوعان خود و حمایت از فعالیت های آنان فراهم شده است.

به گفته شهردار منطقه در قالب این پویش بیش از 20 بانوی بی نشان به وسیله فعالان محلی در این منطقه شناسایی شد.

در پایان این مراسم از ۲۲ بانوی بی نشان شهر، به نمایندگی از ۷۰۰ بانوی خیر شناسایی شده در شهر تهران و به پاس زحمات بی شائبه آنان در انجام و ترویج کارهای خیر توسط معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیر کل امور بانوان تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز