هشدار؛ سو استفاده مالی به بهانه حریق جنگل ها/ بررسی آخرین وضعیت بیمه همیاران محیط زیست

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۳۳۸۵
هشدار؛ سو استفاده مالی به بهانه حریق جنگل ها/ بررسی آخرین وضعیت بیمه همیاران محیط زیست
رضاعلی بازپور گفت: اقدامات برای بیمه یک تا ۳ ماه در خوشبینانه‌ترین شرایط طول می‌کشد. در این مدت اگر اتفاقی برای همیار محیط زیست بیافتد کسی پاسخگو نیست.

به گزارش برنا؛ با گرمای هوا شاهد آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های سراسر کشور هستیم. این در حالی است که در اغلب نقاط کشور بروز آتش سوزی‌ها منشا طبیعی داشته و از نیروهای محلی برای مهار آتش استفاده می‌شود. در سالجاری هم بر اساس گفته‌های مسعود منصور، رییس سازمان جنگل‌های  و مراتع  قبل از شروع آتش سوزی های گسترده تجهیزات اطفای حریق در اختیار قرار داده است. هرچند براساس  اظهارت اهالی محلی هنوز در بروز آتش عوامل محلی  تحت آموزش  و پوشش دهی بیمه ای قرار نگرفته اند.

اختصاص بیمه برای ۱۵۰۰ همیار محیط بان

طی یک ماه اخیر جمشید محبت خانی، فرمانده یگان محیط زیست از اختصاص بیمه برای ۱۵۰۰ همیار محیط بان خبر داد و گفت: پیشگیری کیفری برای محیط بانان در دستور کار قرار گرفته است.

محبت خانی در پاسخ به این سوال که چرا برای  تأمین کافی تجهیزات اطفا حریق چرا با وقوع هر مورد آتش سوزی در مناطق شاهد جمع‌آوری کمک هزینه خرید تجهیزات از سوی برخی فعالان محیط زیست هستیم،  به خبرنگار برنا گفت: برخی افراد در دو حوزه حریق و حفاظت از گونه‌های حیات وحش از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند اگر نیاز باشد از مردم کمک می‌گیریم اما اینکه افرادی در فضای مجازی برای درمان و اطفا حریق هزینه جمع آوری کنند، پذیرفته شده نیست و غیر قانونی است و تا به حال خیلی از این پول‌های جمع‌آوری شده سوء استفاده شده است.

بیمه همیار طبیعت  به تازگی مطرح شده است

رضاعلی  بازپور، فعال محیط زیست درباره کم و کیف بیمه همیار طبیعت و آخرین اقدامات انجام شده برای کمک‌رسانی به افراد فعال در زمینه خاموش کردن حریق زاگرس به خبرنگار برنا گفت: بیمه همیار طبیعت به تازگی مطرح شده است. فرد باید در سامانه همیاره طبیعت ثبت نام کرده تا  کارت همیار محیط‌بان برایش  صادر شود.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: اقدامات برای بیمه یک تا ۳ ماه در خوشبینانه‌ترین شرایط زمان می برد. در این مدت اگر اتفاقی برای همیار محیط زیست بیافتد کسی پاسخگو نیست.

بازپور افزود: پس  بنده نباید ۳ ماه برای اطفا حریق به منطقه مراجعه کنم تا مبادا به دلیل نبود بیمه اتفاقی برایم رخ دهد.

نبود مدیریت کلان برای اطفای حریق در کشور

او ادامه داد: نبود مدیریت صحیح در سطح کلان کشور تا شهرستان در اطفای حریق را شاهد هستیم. برای مثال در برخی از اقدامات برای اطفای حریق شاهد حضور گروه‌های مردمی و نوجوانان هستیم که به شکل افتخاری برای کمک‌رسانی آمده‌اند اما هنوز اقدامات و آموزش‌های مناسب در اختیار این افراد اختصاص داده نشده است.

بازپور گفت: آتش سوزی جنگل در کل جهان یک پدیده عادی محسوب می‌شود اما نوع برخورد و نوع مدیریت آتش سوزی از اهمیت برخوردار است.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته داخل جنگل‌ها دیده‌بان مستقر شده است و درصورت بروز آتش در اسرع وقت اطلاع رسانی شده و در  کمترین زمان ممکن روند اطفای حریق در دستور کار قرار می‌گیرد.

مصدومان آتش سوزی جنگل‌ها نیازمند رسیدگی

 بیمه همیاران محیط زیست در حالی مطرح شده است که هنوز بسیاری از مصدومان ناشی از آتش سوزی‌های جنگل‌ها در سال‌های گذشته به طور کامل  مداوا نشده و  بسیاری از مصدومان با صرف هزینه‌های شخصی روند درمان را طی می‌کنند. در این شرایط انتظار می رود تا سازمان حفاظت محیط زیست درباره روند درمان این افراد تمهیدات جدید را در دستور کار قرار دهد.

// انتهای پیام:۳

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز