وضعیت کرونا در زابل با حضور معاونان وزرای کشور و بهداشت بررسی می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۲۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۱
وضعیت کرونا در زابل با حضور معاونان وزرای کشور و بهداشت بررسی می‌شود
آخرین وضعیت ویروس کرونا و خشکسالی در منطقه سیستان امروز چهارشنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌شود.

به گزارش برنا؛ اسماعیل نجار معاون وزیرو رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز چهارشنبه به منظور بررسی شرایط بحرانی ویروس کرونا و خشکسالی منطقه سیستان وارد فرودگاه زابل شدند و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

در این سفر دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۱۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۳هزارو ۵۲۳  نفر رسید.

قاسم میری علی آباد افزود : با فوت ۲۰مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۱۲ رسید.

او با بیان اینکه ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعطیلات یک هفته‌ای، کم شدن ترددها و تشدید محدودیت‌ها آثار مهمش را در یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید و اینکه آمار مثبت ما در سیستان و بلوچستان چند روز بین یک‌هزار و ۲۰۰ و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده و خیلی جهش نداشته امیدوارکننده است.

او تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیری که دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و سایر نهادها که در جهت درمان و چه در زمینه نظارت داشتند انجام شد تا این لحظه مشکل جدی ایجاد نشده و با تمام توان کادر درمان و سایر نهادهای نظارتی کار می‌کنند تا این کرونا به یک فاجعه تبدیل نشود.

میری اظهار کرد: افراد بالای ۷۰ سال متاسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نداشتند و نیمی از این افراد مراجعه کردند اما از زمانی که بالای ۶۰ سال‌ها فراخوان دادیم استقبال خوبی صورت گرفته و به احتمال بسیار زیاد از اول هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع خواهیم کرد.

نظر شما