کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۱:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۴۱۳۳
کاهش دما در استان‌های شمالی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی گفت طی پنج روز آینده بیشتر مناطق کشور آفتابی خواهد بود.

به گزارش برنا؛ صادق ضیائیان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای کشور به پانا گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود. طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در سیستان و بلوچستان و جنوب شرق هرمزگان در سه روز آینده در بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و وزش باد شدید و گرد و خاک است، گفت: همچنین تا روز شنبه در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، تهران، البرز، قزوین و سمنان و مرکزی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

او در خصوص وضعیت آب و هوای تهران در سه روز آینده گفت: روز شنبه نوزدهم بیشینه و کمینه دمای هوای تهران ۳۹ و ۲۲ خواهد بود و آسمان در روز صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود. همچنین در شب نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد خواهد داشت. طی یکشنبه 20 تیرماه تهران بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۳ درجه خواهد داشت و آسمان صاف و گاهی وزش باد خواهیم داشت.

منبع: پانا

نظر شما