معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ :

۲۸ درصد تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به عابرین پیاده است

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۷:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱۹
۲۸ درصد تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به عابرین پیاده است
سرهنگ علی همه خانی از احتمال زنده ماندن عابرین پیاده در تصادفات شدید رانندگی بواسطه کم بودن سرعت رانندگان خبر داد .

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی گفت : شدت و زنده ماندن عابرین رابطه مستقیمی با سرعت رانندگان حین تصادف دارد به گونه ای که هرچقدر سرعت راننده بیشتر باشد شانس زنده ماندن عابر پیاده کمتر خواهد بود .

او افزود: وقتی تصادفات عابرین پیاده مورد بررسی  قرار می گیرد  متاسفانه  با عدد 28 درصدی فوت این عزیزان  در شهر تهران مواجه می شویم.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  گفت: اگر سرعت رانندگان حین عبور از معابر خلوت کم باشد و طبق سرعت مقرره تردد نمایند کنترل آنها بر وسیله نقلیه راحت تر بوده و در موقع دیدن عابرین می توانند به موقع عکس العمل مناسب نشان داده و براحتی وسیله نقلیه خود را متوقف نمایند .

 سرهنگ همه خانی ادامه داد : چنانچه سرعت شما در رانندگی 70 کیلومتر در ساعت باشد زنده ماندن عابرین پیاده و بازگشت به آغوش خانواده تنها 10 درصد است یعنی عابر پیاده 10 درصد در این تصادف شانس زنده ماندن دارد

او افزود : اگر سرعت شما در حین تصادف با عابر پیاده 50 کیلومتر در ساعت باشد شما به وی 50 درصد امکان بازگشت به زندگی خواهید داد یعنی شانس زنده ماندن عابر پیاده در این تصادف 50 درصد است .

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت : سرعت خودروی شما اگر در حین برخورد با عابر پیاده 25 درصد باشد شانس زنده ماندن عابر پیاده ای که با آن تصادف کرده اید به نود درصد افزایش پیدا خواهد کرد و تنها 10 درصد احتمال فوت عابر پیاده می رود پس هر چقدر سرعت شم در تصادفات با عابرین کمتر باشد  احتمال فوت وی کمتر بوده و زنده ماند او به سرعت شما بستگی دارد .

سرهنگ همه خانی بیان داشت : شما با حرکت با سرعت های مقرره و پایین در سطح معابر در حین تصادف این امکان را به عابرین پیاده می دهید که آسیب کمتری  دیده و بتوانند به آغوش خانواده خود بازگردند و این امکان را شما به آنها خواهید داد .

او به عابرین پیاده توصیه ای هم داشت و گفت : البته  بحث خوب دیده و دیده شدن یک اصل در رانندگی است که هم شما می بایست طوری تردد کنید که توسط راننده دیده شوید و تخمین بزنید که چه زمانی خودرو به شما نزدیک می شود  و هم راننده می بایست طوری حرکت نماید که توسط عابر دیده شود  و نباید این زمان طلایی را از دست ندهیم .

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست به اعداد و عقربه سرعت در حین رانندگی بیشترین توجه را نمایند و هر لحظه بالا رفتن عقربه سرعت را با حفظ جان شهروندان و عابرین مقایسه و ملاحظه نموده و بالا رفتن آنرا به حساب آسیب  و فوت یک عابر بدانند و کاهش آنرا همیشه مد نظر قرار داده و از لایی کشی  و حرکت با سرعت های بالا پرهیز نمایند .

رانندگان به این نکته توجه داشته باشند هرچقدر سرعت آنها در حین رانندگی  و تصادف با عابرین پیاده کمتر باشد این فرد زودتر بهبود یافته و راحت تر به جمع خانواده خود می پیوندد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز