اخراج کارمند زن به خاطر بارداری!

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۲۱:۴۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۴۷۴۰
اخراج کارمند زن به خاطر بارداری!
زن جوان مدتی بارداری اش را پنهان کرد اما در نهایت یک روز افت فشار شدید او در محل کار و معاینه توسط پزشک اورژانس همه چیز را لو داد.

به گزارش برنا؛ بخشی از مصاحبه های شغلی قبل از گزینش و استخدام مربوط به شرایط زندگی شخصی افراد است که برای خانم ها بحث ازدواج و بارداری همیشه مد نظر بوده است چراکه کارفرما باید با یتوجه به شرایط نیروی کاری خود گاهی تغییراتی در روند کار او ایجاد کند که دوران بارداری قسمتی از اوقات است ولی این مسئله برای همه کارفرماها قابل قبول نیست مثل موردی که در بخش خواهید خواند.

" ژی جینگینگ" مدیری که کارمند خود را به دلیلی عجیب اخراج کرد مورد بحث و انتقاد بسیاری از مردم چین قرار گرفت چرا که اقدام او دور از انصاف بود اما در واقع این مدیر هنگام استخدام بندی در همین مورد داخل فرم قرار داده بود که کارکنانش با رضایت ان را پذیرفته و وارد کار شده اند. از قرار معلوم او یک قانون محکم برای زنان متاهلی که برایش کار می کنند داشته و آنهم این بوده که در دوران کار برای او حق باردار شدن ندارند چراکه به عقیده ی وی این مورد موجب افت کیفیت کاری او خواهدشد و ادامه روند طبیعی کار را مختل خواهد کرد.

اخیرا یکی از کارمندان زن مشغول به کار برای " ژی" قانون خاص او را زیر پا گذاشته است و باردار شده برای همین حق ادامه کار را ندارد و باید اخراج شود که این اخراج باعث واکنش های تندی علیه " ژی" شده است چرا که این زن برای حفظ زندگی مشترک خود نیاز به درآمد دارد ولی چون خود او هنگام استخدام چنین قانونی را قبول کرده است طبیعتا نمیتواند شکایتی هم داشته باشد.

از قرار معلوم این زن چند ماهی بارداری اش را پنهان میکرد اما به دلیل بهم خوردن ناگهانی حالش حین کار و افت شدید فشارخونش پای اورژانس به محل کار باز شد و واقعیت پنهان او آشکار که به اخراجش ختم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز