مدیرعامل برج میلاد تهران در واکنش به روشنایی برق های این مرکز؛

برج میلاد نیروگاه برق اختصاصی دارد/ چراغ های غیرضروری برج خاموش است

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۹:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۴۹۲۹
برج میلاد نیروگاه برق اختصاصی دارد/ چراغ های غیرضروری برج خاموش است
مجتبی توسل با اشاره به اینکه برج میلاد به پویش خاموشی چراغ های غیرضروری پیوسته است، گفت: میزان تولید برق نیروگاه اختصاصی برج میلاد (CHP) بیش از برق مصرفی این مجموعه است و میزان مصرف برق مجموعه میلاد بسیار کمتر از تولید برق این نیروگاه است و بخشی از این انرژی به شبکه برق سراسری منتقل می‌شود.

به گزارش برنا؛ چندی است قطعی برق، شهروندان تهرانی را به دردسر انداخته و ساعات زیادی از شبانه روز و به صورت نوبتی برق پایتخت نشینان قطع می شود در این خصوص متولیان امر انرژی از شهروندان عاجزانه درخواست کرده اند که در مصرف برق طی این ایام که با مشکلاتی مواجه هستیم صرفه جویی کنند. با این حال برخی مجموعه های اداری و تجاری که بیشترین میزان مصرف را نسبت به اماکن مسکونی دارند این دستورالعمل را اجرا نمی کنند. شهروندان تهرانی در اعتراض به این رویه مسئله را با خبرگزاری برنا طرح کردند که چرا اساسا برق های برج میلاد در زمانی که به دلیل شیوع کرونا مخاطبی ندارد روشن است و اهتمام به صرفه جویی در مصرف برق ندارد.  مجتبی توسل، مدیرعامل برج میلاد تهران در این رابطه ضمن اشاره به اینکه برج میلاد دارای نیروگاه برق اختصاصی است  خاموشی کامل آن را مصداق عدم رعایت پروتکل های هوایی و امنیتی دانست.

توسل با اشاره به روشنایی برج میلاد در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: ششمین برج مخابراتی دنیا در پی اعلام عمومی برای صرفه‌جویی در مصرف برق، اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیر ضروری این سازه کرده و چراغ‌های غیرضروری بخش‌هایی از این مجموعه مانند سالن‌های مرکز همایش‌ها، گذرگاه، پارکینگ‌ها و … را خاموش کرده است.

او افزود: صرفا چراغ‌ هایی که بنابر اصول و استانداردهای ایمنی هوایی و امنیتی این سازه باید روشن باشند با جایگزینی به وسیله تجهیزات کم مصرف ویژه روشن می مانند.

توسل با اشاره به اینکه مجموعه برج میلاد نیروگاه برق اختصاصی دارد، تصریح کرد: جهت فرهنگ سازی عمومی به این پویش پیوسته ایم. میزان تولید برق نیروگاه اختصاصی برج میلاد (CHP) بیش از برق مصرفی این مجموعه است و  میزان مصرف برق مجموعه میلاد بسیار کمتر از تولید برق این نیروگاه است و بخشی از این انرژی به شبکه برق سراسری منتقل می‌شود.

مدیر عامل برج میلاد ادامه داد:  در حال حاضر میزان برق مصرفی مجموعه فرهنگی- تفریحی برج میلاد به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی آن، بسیار کاهش یافته و در زمان اوج مصرف برق نیز چراغ های غیرضروری این مجموعه خاموش می‌شود تا چراغ‌های کمتری از خانه‌های شهروندان خاموش و یا کم سو شود.

او تصریح کرد:  علاوه بر این با هوشمند سازی مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های تاسیساتی و مکانیکی صرفه جویی بسیار قابل توجهی در مصرف برق مجموعه صورت گرفته است.

به گفته توسل به دلیل رعایت اصول ایمنی و امنیتی و همچنین تاسیسات و خدمات شبانه روزی ارتباطی این مرکز ملی، امکان  خاموشی کامل مجموعه وجود ندارد.

نظر شما