شکل و شمایل مردها ۱۰۰۰۰ سال پیش چگونه بود؟ + عکس

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۸:۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۵۷۹۹
می توانید تصور کنید که چهره یک انسان غار نشین چه شکلی بوده است ؟ بازسازی صورت مرد 10.000 ساله که اسکلت او قرنی پیش از داخل یک غار کشف شد این سوال را پاسخ می دهد.

به گزارش برنا؛ چهره اولین بریتانیایی بازسازی شد ، در کمال تعجب مرد 10.000 ساله سیاه پوست بوده است

قدیمی ترین اسکلت کشف شده در بریتانیا که اولین انسان بریتانیا نام گرفته بود توسط تیم تحقیقاتی برای بازسازی چهره مورد استفاده قرار گرفت ، دانشمندان با این پروژه سعی داشتند تا چهره انسانی را که چندین هزار سال پیش در انگلستان زندگی می کرده است را بازسازی کنند.

این تصاویری متعلق به چهره بازسازی شده مردی است که اسکلت او قرن پیش از داخل غار "Gough’s " کشف شد و برخلاف آنچه پیش تر تصور می شود متعلق به یک مرد سفید پوست نبوده. قدیمی ترین اسکلت کامل انسان در بریتانیا مربوط به مردی است که نام او را " چدار" انتخاب کرده بودند که بررسی بی سابقه ای از DNA او، همراه با بازسازی چهره این فسیل، نشان می دهد که چهره ی او درست مثل مردی تیره پوست با چشم های روشن و موهای تیره موج دار است.

تصورات قبلی در مورد چهره ی این مرد رنگ پوست او روشن بود اما بررسی های دقیق براساس دی ان ای ثابت کرد که چنین نبوده و قدیمی ترین انسانی که در بریتانیا می زیسته پوست تیره ای داشت.

تحقیقات توسط تیم تکامل و متخصصان DNA در موزه تاریخ طبیعی و دانشگاه کالج لندن در نهایت راز این مرد 10 هزار ساله فاش کرد ، پروفسور "لان بارنز" مسئول تیم تحقیقاتی می گوید:ما مشخصات چهره ی این مرد را از طریق آزمایش دی ان ای انجام شده روی پودر استخوان او کشف کرده و با یک طراحی سه بعدی چهره ی او را بازسازی کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز