حرکت نوآورانه آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان در اجرای طرح نظارت بر فعالیت مدارس

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۸:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۵۹۵۱
حرکت نوآورانه آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان در اجرای طرح نظارت بر فعالیت مدارس
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در ششمین نشست شورای راهبری سازمان از حرکت نوآورانه آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان در اجرای طرح ماکا با هدف نظارت بر فعالیت مدارس تقدیر کرد.

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی در بخشی از این نشست که با محوریت ارائه گزارش آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان برگزار شد، گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان در پیاده‌سازی اطلس یادگیری در دوران کرونا عملکرد خوبی داشته است و تولید محتوای الکترونیکی آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان ۱۵ تا ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود.

معاون وزیر با اینکه تحقق عملی سند تحول بنیادین در قالب بسته‌های تحولی ۳ گانه در آموزش‌وپرورش استثنایی در حال اجرا است، گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان در تحقق شاخص‌های این بسته‌ها عملکرد خوبی داشته است. آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه مشارکتی با نهادهای دولتی، عمومی مردمی منعقد کرده است که بسیار ارزشمند است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی آموزش‌وپرورش استثنایی نیاز به ۲۱۰ مدرسه برای رسیدن به حداقل استانداردها دارد، گفت: از این تعداد ۵ مدرسه سهم آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان است که ۲ مدرسه در حالت ساخت است و ساخت یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در این استان ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

او به ایجاد ۵ باشگاه پیش‌کسوتان آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان اشاره کرد و گفت: ایجاد اتاق تولید محتوا و ایجاد مراکز مشاوره در این استان جای تقدیر دارد.

او درباره طرح ماکا که با هدف نظارت بر فعالیت مدارس در آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان اجرا شده است، گفت: طرح ماکا، طرح نوآورانه‌ای بود که ارتباط حداکثری، حساسیت حداکثری، مسئولیت حداکثری، پوشش حداکثری و تداوم حداکثری را فراهم ساخت.

او با اینکه چهارمین مرکز کشوری تشخیصی آموزشی و توان‌بخشی در استان زنجان راه‌اندازی شده است، گفت: خدمات مشاوره‌ای آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان ۷.۱ درصد محقق شده است که سطح شاخص کشوری ۵ درصد بوده است.

حسینی به تحقق پوشش حداکثری برنامه سنجش سلامتی جسمانی و آمادگی تحصیلی آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان اشاره کرد و گفت: ایجاد ۲ اتاق سنجش آکوستیک برای سنجش دائمی و سالانه نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان ارزشمند است.

او درباره توانمندسازی معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان گفت: آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰ درصد معلمان دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هدف‌گذاری شده بود که برای ۱۳.۹ درصد معلمان این استان این آموزش‌ها محقق شد.

معاون وزیر با بیان اینکه خدمات توان‌بخشی درون و برون مدرسه‌ای آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان بالاتر از میانگین کشوری بوده است، گفت: خدمات توان‌بخشی پیش‌دبستان ۱۵ درصد هدف‌گذاری شده بود که ۱۸.۳ درصد محقق شد و خدمات توان‌بخشی دبستان ۴۵ درصد هدف‌گذاری شده بود که ۸۲.۱ درصد محقق شد. افزایش پوشش پیش‌دبستان و ایجاد مدرسه مستقل پیش‌دبستان در این استان ارزشمند است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی زنجان برای طرح نهضت توان‌افزایی نیاز به ۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون اعتبار نیاز دارد که برای سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی دو میلیارد آن را پرداخت خواهد کرد.

نظر شما