ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت بهداشتی مرغ از تولید تا عرضه

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۶۰۵۶
ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت بهداشتی مرغ از تولید تا عرضه
مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از ابلاغ دستورالعمل ارتقای سلامت مرغ و فرآورده‌های حاصل از آن خبر داد و گفت: ارتقای سلامت بهداشتی مرغ، مرتبا کنترل و پایش خواهد شد و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش برنا؛ محمدحسین عزیزی، مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تولیدکنندگان مرغ، ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ به‌صورت خام و هم در محصولات فرآوری‌شده هستند.

او تاکید کرد: در این فرآورده ها رعایت تمام ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتبا کنترل و پایش شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود. مرغ‌های تولیدی به صورت خام باید از نظر رعایت موارد ایمنی و بهداشت با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقای سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است و توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می تواند در ارتقای سلامتی افراد بسیار موثر باشد.

عزیزی افزود: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهمترین و متنوع ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه بوده و اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقای سلامت وکیفیت آن از دیدگاه بهداشتی، تغذیه ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولید کنندگان و مصرف کنندگان مورد توجه است.

او اضافه کرد: مرغ اغلب به‌صورت بسته‌بندی تولید و عرضه می شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه های فرآورده های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین حفظ و ارتقای سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه در تمام مراحل تولید تا عرضه،  ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

نظر شما