آتش در جنگل های خامی شعله ور شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۱۷:۵۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۷۵۷۲
آتش در جنگل های خامی شعله ور شد
فرماندار گچساران گفت: شعله های آتش در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه "خامی" که عصر چهارشنبه مهار شده بود، پس از ۲۴ ساعت دوباره شعله ور شد.

به گزارش برنا؛ علیرضا اتابک گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان ساعت ۱۲ امروز(جمعه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او بیان اینکه بدلیل وزش باد شدید و دمای بالای هوا شعله های آتش در این منطقه حفاظت شده دوباره شعله ور شد ، گفت: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال انجام است. 

اتابک اظهار داشت: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز هم اکنون در حال انجام است.

او  با بیان اینکه هم اکنون تعدادی نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی گچساران مشارکت دارند گفت: ۶۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، دهیاری و شوراها، مردم محلی، بسیجیان و تشکل های مردم نهاد برای مهار آتش به این منطقه در حال اعزام هستند.

 آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ساعت ۲۳  روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که با تلاش امدادگران، دستگاه های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان عصر روز چهارشنبه  کنترل و مهار شد.

 بیش از۸۰ سورتی پرواز  در ۶ روز گذشته برای انتقال نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی در کوه های نارک و منطقه حفاظت شده خامی گچساران انجام شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

امسال  ۹ فقره آتش سوزی  در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شیرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

پارسال نیز ۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در ۲۹فقره آتش سوزی دچار آسیب جدی شد ولی هنوز آماری از آتش سوزی های امسال گچساران  منتشر نشده است.

منبع ایرنا

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز