راهکارهای انتقال بیماری‌های فصل تابستان!

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۷:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۷۹۹۲
راهکارهای انتقال بیماری‌های فصل تابستان!
رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمده بیماری‌های فصل تابستان موارد بیماری‌های منتقل کننده از آب و غذا بوده است.

به گزارش برنا؛ زهرا نهبندانی، رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشترین مشکل فصل تابستان بیماری‌های منتقل کننده از آب و غذاست گفت: در روزهای گرم سال توصیه می‌شود که نگهداری مواد غذایی پخته خارج از یخچال با زمان بیش از 2 ساعت نباشد، ضمن اینکه در داخل یخچال محدودیت زمانی ندارد، به شرط آنکه پس از جوشاندن در دمای 70 درجه غذا داغ شود و مشکلی مشاهده نشود.

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین استفاده از نوشیدنی‌‌ها، خوردنی‌ها و یخ‌های فله‌ای که باعث ایجاد مسمومیت و اسهال شده توصیه نمی‌گردد، زیرا باعث ایجاد بیماری می‌شود و این موضوع در موارد مختلف به خصوص در شستن میوه و سبزیجات بارها و بارها مشاهده شده است.

نهبندانی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی‌باید به صورت بسته‌بندی و یا لوله کشی باشد، خاطرنشان کرد: افراد در مواقعی که بیرون هستند در صورت امکان از مواد غیر پخته مانند پنیر استفاده کنند و از خوردن انواع هله‌هوله‌ها باید پرهیز شود، هله هوله‌ها یکی از مواد غذایی هستند که نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه برای بدن مضر نیز هستند.

او با ذکر این نکته که در فصل تابستان امسال همانند سال گذشته رفتن به سفرهای تابستانی هرگز توصیه نمی‌شود، تأکید کرد: در ایام موج پنجم کرونا که ویروس دلتا در گردش است رفتن به سفرهای غیرضروری هیچگونه توجیهی ندارد، زیرا فرد سفرکننده به سلامت خود، خانواده و جامعه آسیب می‌رساند، ضمن اینکه در زمان انجام سفرهای ضروری هم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأکید است و نباید لحظه‌ای از این مهم غفلت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز