اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۸۰۵۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

عضو کمیته مقابله با کرونا در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر تداخل دارویی واکسن کرونا؛

واکسن کرونا تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند/ افراد قبل از تزریق واکسن تب نداشته باشند

مینو محرز درباره اقدامات لازم برای افراد قبل از دریافت واکسن کرونا گفت: افراد قبل از اخذ واکسن باید درجه حرارت خود را گرفته و تب نداشته باشند و دیگر نیازی به انجام فعالیت‌های دیگر نیست همچنین این واکسن بعد از تزریق تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند.

آخرین جزئیات از اعمال محدودیت‌های سفر در جاده‌های کشور

جانشین پلیس راهور ناجا از ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی خبر داد.

برنا گزارش می دهد؛

ماجرای تلخ عدم صیانت از میراثی که ثبت ملی شده اند

ثبت ملی آثار تاریخی و تاثیر آن در روند صیانت از آن از اهمیت برخوردار است. هرچند نباید به تاثیر فراوان این گونه اقدامات در نگهداری و ارتقای صیانت از این آثار امید داشت، چون در سال‌های اخیر بسیاری از آثار از ثبت ملی خارج شده و عزمی برای نگهداری مناسب از آنها وجود ندارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

بارندگی در ایران یک سوم دنیا است/ در تامین آب شرب مشکلی نداریم/ تنها 5 درصد کل آب برای شرب مصرف می‌شود

کیومرث کلانتری درباره کمبودهای آب شرب برای تامین انسانی گفت: آب برای جمعیت انسانی با کمبود مواجه نیست، چون 5 درصد کل آب کشور در زمینه شرب تامین و مابقی در زمینه صنعت و کشاورزی صرف می‌شود.

قائم‌ مقام معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان برای مقابله با بحران تحت آموزش قرار می‌گیرند

اسماعیل بحرای‌زاده با اشاره به برنامه‌های جدید برای سال تحصیلی 1400-1401 گفت: برگزاری مانور ایمنی در زلزله و کارگاه‌های مدیریت بحران به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت:

٩٠ درصد اقدامات نیروی انتظامی ایجابی و دوستانه است/ زنان عفیف در جامعه ما کم نیستند

سردار حسین رحیمی گفت: امروز اقدامات ایجابی نیروی انتظامی ٩٠ درصد است و اقدامات سلبی ١٠ درصد از عمل های نیروی انتظامی را تشکیل می دهند

وزیر علوم:

آرزو داریم قول تزریق واکسن کرونا برای کادر آموزش عملی شود

منصور غلامی درباره روند تزریق واکسن کرونا برای کادر آموزش و دانشجویان برای سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم این اتفاق بیافتد. مسئولان امر در این زمینه قول داده و آرزومندیم این قول عملی شود.

منتخب شورای ششم تشریح کرد؛

آخرین اخبار از انتخاب شهردار آینده تهران

میثم مظفر در خصوص آخرین اخبار از انتخاب شهردار تهران و ضمن اشاره به اینکه فعلا در مورد 26 نفر کاندیداهای شهرداری تهران بحث و بررسی ها ادامه دارد، گفت: مطابق شاخص ها تا پایان هفته ده نفر از کاندیداهای شهرداری تهران انتخاب خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پلیس حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر/ برخورد با اصناف و تولیدکنندگان لباس های بدن نما

سردار حسین رحیمی گفت: نیروی انتظامی تمام قد حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است همه ی طرح های امنیت اخلاقی در تهران بزرگ با جدیت اجرا می شود.

کرونا ۱۷۵ ایرانی دیگر را قربانی کرد/ شناسایی ۱۵ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

کریم همتی:

روند واردات واکسن از سوی جمعیت هلال احمر ادامه دارد/بیش از 10 هزار امدادگر هلال احمر واکسینه شدند/ تا کنون ۹۰ درصد واکسن کرونا از سوی هلال احمر وارد شده است

۱۴ فروردین ماه سال جاری مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال احمر داده شد و اقدامات اولیه برای واردات این واکسن به کشور انجام گرفت و درحال حاضر این نهاد به یکی از قطب ها و متولیان اصلی واردات واکسن تبدیل شده و قرار شد در چندین مرحله محموله هایی از واکسن های خارجی را به کشور بیاورد.

برنا بررسی می‌کند؛

​رسم و رسوم‌های دست و پا گیری که سد راه ازدواج آسان شدند

یکی از دغدغه‌های جوانان کشور هزینه‌های کمرشکن برپایی مجلس عروسی، جهیزیه، عکاسی، فیلمبرداری و... است که باعث شده جوانان ازدواج خود را یا به تاخیر بیندازند یا اینکه به طور کلی آن را کنسل کنند البته از زمانی که پاندمی کرونا وارد کشور شده و به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی مراسم‌ها و دورهمی‌ها کنسل شده میزان ازدواج در کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است به گونه‌ای که در سال 1399 با رشد 4.6 روبه رو بودیم و این نشان می‌دهد جوانان تمایل به ازدواج آسان دارند و اگر چشم و هم چشمی‌ها و حتی توقعات خانواده‌ها نباشد بدشان نمی‌آید با حداقل‌ترین هزینه زیر یک سقف بروند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ویروس دلتا همه کشور را در نوردیده است/ کاهش میزان رعایت پروتکل ها در کشور به زیر 50 درصد/ آغاز واکسیناسیون در برخی استان ها برای افراد زیر 50 سال/ عشایر زیر 18 سال واکسینه می شوند

علیرضا رئیسی با اشاره به شیوع ویروس دلتا در کشور گفت: میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور به 48 درصد رسیده است که قطعا کافی نیست و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود.

دفترچه بیمه سلامت برای اتباع صادر نمی شود

مهد رضایی گفت:اتباع و مهاجرین خارجی آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر از این پس با ارائه کارت آمایش و برگ تردد معتبر خود به مراکز تشخیصی، درمانی طرف قرارداد می‌توانند خدمات مورد نیاز را بدون وقفه در قالب نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دریافت کنند.

صدور بیش از 160 هزار برگه حمایت تحصیلی برای دانش‌آموازن فاقد مدارک هویتی- اقامتی

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در حال حاضر حدود نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی که بیش از 95% آن را دانش آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می دهند در مدارس جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش آموزان ایرانی بدون هیچ گونه تبعیض و به صورت رایگان مشغول به تحصیل می باشند و وزارت آموزش و پرورش، به وظیفه خود در قبال آموزش و تحصیل کودکان لازم التعلیم، متعهدانه در سراسر ایران اسلامی با هر ملیتی عمل کرده است.

گم شدن ۵ نفر در سیل کرمان/ پیکر یکی از مفقودین پیدا شد

در ادامه سیل شب و روز گذشته در استان کرمان ۵ نفر در بافت روستای کیسکان گم شدند که تاکنون پیکر یکی از مفقودین پیدا و جست‌وجوها برای یافتن ۴ نفر دیگر ادامه دارد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر خبر داد:

آماده باش نیروی عملیاتی برای امدارسانی در سیل/ 8 استان کشور درگیر سیل هستند/ فوت 5 نفر و مفقودی 2 نفر بر اثر شرایط جوی اخیر

مهدی ولی پور گفت: 8 استان کشور درگیر سیل هستند که در این مدت 5 نفر فوت شدند که 4 نفر در اثر سیلاب و یک نفر بر اثر رعد و برق جان خود را از دست داد.

نظر شما